سپیدار خبر
 

 

لاریجانی:

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس به معنای تایید برجام نیست گفت: این قانون می‌گوید برجام باید در چارچوب تدابیر شورای عالی امنیت ملی که مصوبات آن به تایید رهبری می‌رسد، اجرا شود

به گزارش سپیدارخبر از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت فعالان امر به معروف که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه وقتی فرائض اصلی تفکر اسلامی متأسفانه در کشاکش مسائل عمومی، تعللات مختلف و فرهنگ‌های گوناگون دچار غبارگرفتگی شده است، گفت: یکی از این فرائض، امر به معروف و نهی از منکر است، فرهنگ غرب‌گرایی فردی باعث شده این فریضه که از اجتماع کشور صیانت می‌کند، به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: بعضی از موضوعاتی که برای تفکر اسلامی جنبه رکنی دارد، رنگ باخته است، اما درباره امر به معروف و نهی از منکر آن‌قدر در سنت اسلامی توصیه شده است که شاید در امور دیگر این‌گونه نباشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه حقیقت امر به معروف و نهی از منکر یک دستورالعمل ساده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی به وضع جامعه به طور مستمر است، اصل امر به معروف و نهی از منکر یک نوع بازرسی و محاسبه از خود و اجتماعات است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه حد هم سرنوشتی برای امت مسلمین در این است که یک مسلمان دل در گرو مسلمانان دیگر داشته باشد، ادامه داد: نمی‌توانیم نسبت به ضجه‌ای که مردم فلسطین می‌زنند، بیخیال باشیم بعد بگوییم مسلمان هستیم، این بی‌غیرتی است. وقتی زیر چکمه صهیونیست‌ها حیثیتشان از دست می‌رود، نباید نسبت به آن بی‌خیال باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: عده‌ای می‌گویند شما در این باره کاسه داغ‌تر از آش هستید، در حالی که این‌گونه نیست، ما نسبت به همه امت اسلامی و ملت خودمان احساس هم سرنوشتی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک مستشار خارجی نمی‌آید جامعه ایران را درست کند، بلکه خودمان باید نسبت به اصلاح جامعه حساس باشیم، اظهار کرد: در تاریخ کشورهایی که نسبت به رفتار حکومت‌هایشان دچار سستی شده‌اند، ثابت شده که اشرار بر آنها حاکم شده‌اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کسانی که تفکر فردگرایی را تبلیغ می‌کنند، در کشور خودشان به آن عمل نمی‌کنند، کسانی که می‌گویند حریم خصوصی به کسی مربوط نیست، نظاماتی دارند تا کسی از آن تعدی نکند، اما فردگرایی را تبلیغ می‌کنند تا کشورهای دیگر را بیخیال کرده و حساسیت آنها را از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر خجالت‌کشیدن ندارد، فریضه‌ای مانند نماز است، اما برخی در فضای روشنفکر مآبانه فکر می‌کنند که این فریضه چیز عجیبی است.

رئیس قوه مقننه گفت: یک جامعه اگر بخواهد همبستگی داشته باشد، با اوقات تلخی و دعوا نمی‌شود؛ چند روز پیش از من در یک مجلسی حرفی را نقل کرده بودند. زنگ زدم و گفتم چرا این حرف را زدید؟ پاسخ دادند که ما این را از قول شما شنیده‌ایم. گفتم چرا از خودم سوال نکردید و شنیده‌هایتان را نقل کردید؟ این روش در جامعه ما باب شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسائل کشور ما نیاز به تذکر دارد که با زبان لـَیـّن امکان‌پذیر است، باید فرد احساس کند که قصد مچ‌گیری از او ندارید؛ اگر کسی به یک زن در جامعه تعرض کند، باید به او تذکر دهیم، چون این زن، ناموس یک ملت است یا اگر کسی دزدی می‌کند باید به او تذکر دهیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را با شرایط آن انجام دهیم.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: این حرکت امر به معروف و نهی از منکر که با نیت خیر است، مورد توجه خدا قرار گرفته و یکسال آینده عاملان آن عملکرد خود را ارزیابی کنند تا جامعه را به صیانت بیشتر کشانده و به مردم القاء کنند که قصد خیر داشته و خیرخواه آنها هستند.

براساس این گزارش در حاشیه مراسم یکی از میهمانان خطاب به علی لاریجانی با انتقاد از عملکرد مجلس در بررسی طرح برجام، مجلس را فرمایشی خواند و از عدم اجازه هیات رئیسه مجلس برای طرح پیشنهادات نمایندگان انتقاد کرد.

لاریجانی در پاسخ به وی گفت: متشکرم از این تذکر شما، این خودش یک امر به معروف است، اما توصیه می‌کنم که از کلمه مجلس فرمایشی استفاده نکنید، خوب بود این کلمه را نمی‌گفتید، در امر به معروف و نهی از منکر تیز حرف نزنید، چون تاثیر آن کم می‌شود.

وی افزود: مسئله برجام در کشور در قالب مذاکرات سه سال طول کشید، یک سال در دولت قبل و دو سال در دولت فعلی؛ بنابراین مذاکرات با چشم‌بینا پیش می‌رفت، هر وقت هم مذاکره‌ای انجام می شد گزارش آن ارائه شده و مشکلات برطرف می‌شد، پس این امر فوری نبود.

لاریجانی تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی و شوراهای دیگر در ذیل آن درگیر بررسی و انجام کار بودند و در مجلس هم توضیحاتی از سوی وزیر ارائه می‌شد، آخر کار هم توافقی صورت گرفت که چارچوب‌هایی داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: در این فضا یک نظر وجود داشت که می‌گفت این سند به ضرر کشور است و باید رد شود، اما رد کردن این نظر برای کشور تبعاتی داشت که این دوستان پاسخی به آن نمی‌دادند.

وی افزود: نظر دیگری هم می‌گفت این سند خوب است و تماما باید اجرا شود، اما نظر دیگر این بود که این سند باید در چارچوب دیگری لحاظ شود تا قابل اجرا باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه نظر سوم، نظری قوی‌تری بود که می‌گفت نمی‌خواهیم برجام را رد کرده که برای کشور تبعات داشته باشد و ضمنا نمی‌خواهیم با قرائت آمریکایی‌ها آن را قبول کنیم، ادامه داد: در مجامع مختلف به خصوص شورای عالی امنیت ملی بحث‌های متعددی صورت گرفت، عده‌ای می‌گفتند باید شورای عالی امنیت ملی تکلیف را روشن کند، اما نظر ما این بود که باید به مجلس آمده تا ضوابطی برای آن تعیین شده و به قانون تبدیل شود.

لاریجانی افزود: در شورای عالی امنیت ملی بحث کردم و گفتم که لازمه اجرای این سند، آمدن به مجلس است.

وی گفت: رهبری هم علنا فرمودند که باید به مجلس بیاید، در چنین شرایطی اگر تصمیم مجلس تنها گزارش است که نمی‌توان گفت تعیین تکلیف کرده، پس باید یک قانون تصویب می‌شد تا اگر قرار بود که برجام اجرایی شود، در چارچوب این قانون باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما همراه این گزارش یک قانون نداشتیم، مجلس ما یک مجلس منفعل بود. از طرف دیگر ۲۶ مهر باید دولتها تصمیم می‌گرفتند و ما فرصتی نداشتیم که قانون تهیه کنیم. باید از قبل تمهیدی می‌شد؛ قانون مالیات یا تعرفه گمرک نبود، بلکه با سرنوشت یک ملت سر و کار داشت.

نمی شد فقط یک کمیسیون در مورد برجام تصمیم‌گیری کند

لاریجانی ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت که در یک ربع تصویب شد کار ۳-۲ سال پیش بود و از مدتها قبل بر روی آن اندیشیده بودند، بنابراین این بحث هم باید در کلان کشور مورد بررسی قرار می‌گرفت، نمی‌توانست فقط یک کمیسیون در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

رئیس مجلس اظهار داشت: چهار قانون در مجلس درباره مسئله هسته‌ای داشتیم که هیچ کدام بدون هماهنگی با کلان کشور نبود.

وی با اشاره به اینکه این پرونده من نیست، پرونده رهبری است، گفت: مسائلی که به امنیت ملی و کلان کشور مربوط است باید در سطح کلان بررسی شود؛ در کشورهای دیگر هم همین‌طور است.

رئیس مجلس گفت: درباره این مسئله از قبل هماهنگی صورت گرفته بود، یکی در شورای عالی امنیت ملی که اذن داشت و از خود کاری انجام نداده و یکی هم در درون مجلس که آراء و فراکسیون‌های مختلف در آن اظهارنظر می‌کنند.

لاریجانی افزود: اگر این طرح در صحن بررسی می‌شد خام بود، خاصیت فراکسیون‌ها این است که موضوعات این چنینی را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که در این باره در جامعه زده می‌شود، خلاف واقع است، هماهنگی در این‌باره صورت گرفته بود، ما این هماهنگی را به نحو تام انجام دادیم.

لاریجانی ادامه داد: در مجلس طرفین را دعوت کردیم، از هر فراکسیون سه نفر انتخاب شده و در جلسات متعدد به توافقاتی رسیدند. جلسه پایانی آنها با حضور من بود، ابتدا تا انتهای طرح را مرور کردیم، اصلاحاتی لازم بود که آن را قبول کردیم، حتی متن ماده واحده را عوض کردیم، توافق شد و قرار شد همه آن را امضا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله این بود که گزارش کمیسیون قبل از طرح قرائت شود، این را هم قبول کردیم که اول گزارش کمیسیون خوانده شود، گزارش خوانده شد و فوریت طرح را به رای گذاشتیم؛ توافق کرده بودیم که دو فوریت آن رای بیاورد، اما رای نیاورد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در این شرایط، وفای به قول است، اما برخی به قول خود وفا نکردند؛ ما توافق کرده بودیم و رهبری هم فرموده بودند که در مسئله هسته‌ای اختلاف نکنید.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: باید تلاش می‌کردیم که به وفاق برسیم، اگر دو فوریت طرح رای می‌آورد، روز بعد از آن در مجلس بررسی می‌شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اشکالی ندارد که مجلس فعال باشد و نظرات مختلف مطرح شود، افزود: نباید با ادبیاتی که جنجال به پا می‌کند، صحبت کرد که از این مسئله سوء‌استفاده شود.

وی گفت: بعد از چهار ساعت بحث مفصل، نمایندگان رای دادند، برخی آقایان که زمانی فشار می‌آوردند باید برجام در مجلس بررسی شود، به من می‌گفتند چه لزومی دارد مجلس تصویب کند، اینها همین امروز هم گله می‌کنند.

لاریجانی گفت: طرح رای آورد و وقتی رای آورد یعنی اصل ماده واحده رای آورده است، جلسات متعددی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای هماهنگی همه فراکسیون‌ها برگزار شد و نتیجه جلسات با دو فراکسیون ۴ اصلاح در طرح بود تا کلیت نظام پشت این قانون قرار گیرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: جلسه سه‌شنبه آقایان نماینده فراکسیون‌ها آمدند و گفتند ما این ۴ پیشنهاد را می‌خواهیم که در صحن علنی مجلس مطرح شود، ۴ پیشنهاد رای آورد.

وی ادامه داد: باید همه به حرف‌هایی که زدیم عمل کنیم، این همه سر و صدا ندارد، من به عنوان رئیس مجلس وظیفه داشتم کاری کنم که اختلاف ایجاد نشود، وظیفه‌ام را انجام دادم اما عده‌ای طور دیگری عمل کردند.

لاریجانی گفت: این قانون نمی‌گوید ما برجام را تایید کردیم که عین آن عمل شود، بلکه می‌گوید برجام باید در چارچوب تدابیر شورای عالی امنیت ملی که مصوبات آن به تایید رهبری می‌رسد، اجرا شود.

طرف مقابل در اجرای تعهداتش تعلل کند، برجام زمین می ماند

لاریجانی با اشاره به اینکه همه مسائل، مسائل داخلی نیست و باید ببینیم که خارج از کشور چه اتفاقاتی می‌افتد، گفت: خطری وجود داشت که غرب، تحریم‌ها را برندارد. به قول آقای صالحی اگر غرب دبه درمی‌آورد و تحریم‌ها را برنمی‌داشت تکلیف چه بود؛ ما قید کردیم که اگر تحریم‌ها لغو نشد یا در انجام آن قصور داشته یا به بهانه دیگر تحریم‌ها را احیا کنند، باید برجام متوقف شده و کارخانه ۱۹۳هزار سو غنی‌سازی ظرف مدت دو سال ساخته شود؛ طرف ما باید بداند اگر در اجرای کار تعلل کرده، برجام زمین می‌ماند.

توقف برجام با تهدید نظامی

وی افزود: در این طرح قید کردیم اگر بگویند به ایران حمله نظامی می‌کنیم، برجام باید متوقف شده و عمل متناسب با آن توسط شورای عالی امنیت ملی تصویب شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما قید کردیم که بازرسی‌ها باید تابع قوانین باشد و حق نظارت از مراکز نظامی و اسرار ما را ندارند؛ مگر با نظر رهبر انقلاب باشد و اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسرار نظامی ایران را برملاء کرده، سطح همکاری ما با آژانس کاهش می‌یابد.

لاریجانی تصریح کرد: در شرایط فعلی که تست موشکی انجام دادیم، هر چه حرف بی‌ربط بزنند، استماع نمی‌کنیم.

می‌دانم کجا باید ایستادگی شود

وی با بیان اینکه من نفع شخصی در این قضیه ندارم، گفت: برای وضع اقتصاد نگرانی وجود دارد. من آدم کم‌اطلاعی از وضع هسته‌ای نیستم، می‌دانم کجا باید ایستادگی شود. فکر می‌کنم چفت و بست‌هایی را که لازم است، انجام دادیم.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: برخی به تعهدات خود عمل نکردند که حتما پیش خدای خود پاسخی دارند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:قانون مجلس تایید برجام نیست, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
 
توسط ظریف و موگرینی صادر شد؛

 

جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ مشترکی بر پایبندی دو طرف به اجرای تعهدات مورد توافق در برجام تاکید کردند.

به گزارش سپیدار خبر از مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هر دو طرف به تعهدات خود در راستای اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» ـ برجام ـ پایبند خواهند بود.

متن این بیانیه مشترک به شرح زیر است:

«امروز «روز تصویب» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است. این نتیجه تکمیل موفقیت‌آمیز بررسی برجام توسط نهادهای قانونگذاری کشورهای ما می‌باشد. این نقطه عطف دیگری است که ما را یک گام دیگر به آغاز اجرای برجام، که قویاً به آن متعهد هستیم، نزدیک‌تر می‌سازد. ما زمان‌بندی در نظر گرفته شده در برجام را رعایت کرده‌ایم که بیانگر اراده جمعی‌ما برای پای‌بندی به مفاد آن است.

اکنون ایران اجرای تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را با هدف تکمیل کامل و مؤثر آنها آغاز خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مقدمات لازم برای نظارت و راستی‌آزمایی این گام‌ها را انجام خواهد داد.

امروز اتحادیه اروپایی چارچوب قانونی لازم برای برداشتن تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. این قوانین در «روز اجرایی شدن» برجام، همزمان با اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران و راستی‌آزمایی آنهااز سوی آژانس، لازم‌الاجرا خواهد گردید.

امروز ایالات متحده برای توقف اعمال تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای کنگره همچنانکه در برجام مشخص شده است، اقدام می‌کند. این اقدام از روز اجرایی شدن برجام، زمانی که آژانس اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران را راستی‌آزمایی نماید، لازم‌الاجرا خواهد گردید؛ و [نیز] دستور اتخاذ تمامی تدابیر مقتضی دیگر برای توقف اعمال تحریم‌ها، شامل لغو دستورات اجرایی و صدور مجوز فعالیت‌ها همچنانکه در برجام مشخص شده است، صادر می‌گردد. ‌

به منظور فراهم ساختن هرچه بیشتر زمینه‌های لازم برای اجرای برجام، کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در برجام اولین نشست خود در سطح مدیران سیاسی را در تاریخ ۲۷ مهر در وین برگزار خواهد کرد.

همه طرف‌ها کماکان قویاً متعهد هستند که اجرای برجام در سریع‌ترین زمان ممکن را تضمین نمایند. بدین منظور، ما همه آمادگی‌های لازم را فراهم خواهیم کرد.»

در همین حال ساعتی پیش «باراک اوباما» رییس جمهور ایالات متحده آمریکا دستور آغاز روند لغو تحریم های ایران را خطاب به کابینه اش صادر کرد.

اتحادیه اروپا نیز در همین فاصله دستور برداشتن تحریم ‌ها علیه ایران را صادر و اجرای این دستور را منوط به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در انجام تعهداتش ـ که احتمالا در تاریخ ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد ـ کرد.

بنابر این گزارش،  بر اساس توافق هسته ‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، روز اجرای توافق ۹۰ روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده بود که بر این اساس، هم اعلام آغاز اجرایی شدن تعهدات ایران و هم صدور دستورات لازم از سوی اتحادیه اروپا و شخص اوباما امروز ۱۸ اکتبر کلید خورد.

گفتنی است؛ نخستین نشست کمیسیون مشترک گروه ۱+۵ و ایران فردا دوشنبه ۱۹ اکتبر در وین برگزار شود که بر اساس طرح جامع اقدام مشترک این مکانیسم دائمی خواهد بود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق از بیرجند؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

یزدانی در این سفر پس از ورود به خراسان جنوبی، ساعت ۸ صبح دیداری با وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی خواهد داشت.
این مقام کشوری در ساعت ۹ صبح نیز با حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیداری خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ساعت ۱۰ صبح نیز دیداری صمیمی با فعالان اقتصادی در بیرجند و پس از این دیدار جهت افتتاح منیزیت زینتر به سربیشه سفر خواهد کرد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

نوبخت ‌در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین: 

معاون رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار خواسته ‌و از تک‌ تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

به گزارش سپیدار خبر؛محمدباقر نوبخت صبح امروز در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌‌قضائیه مرکز استان مازندران اظهار کرد: نقش و رسالت حوزه‌های علمیه در دولت مورد توجه است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از دو سال از دوره خدمت دولت گذشته و کمتر از دو سال باقی مانده است، افزود: رئیس‌جمهور از جایگاه حوزه علمیه به مقام ریاست جمهوری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه تمامی اندیشه‌های رئیس‌جمهور براساس رسالت‌های حوزه‌ علمیه است، تصریح کرد: در سال 92 بعد از تشدید تحریم‌ها توانایی جمهوری اسلامی در تولید و صادرات نفت و استفاده از منابع نفتی در همه عرصه‌ها با تهدید و فشار آغاز شد و درآمد کشور در سال 92 از 118 میلیارد دلار به چیزی حدود 52 میلیارد دلار کاهش یافت.

*تحریم‌ها همچنان پابرجاست

 نوبخت اظهار کرد: دولت با توجه به تحریم‌ها توانست رشد اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافت، افزود: مقام معظم رهبری در زمینه رشد منفی تورم در کشور دولت را تشویق کردند و خواستار کاهش بیشتر شدند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر روند رشد منفی به مثبت کار ارزشمندی بود که دولت طی دو سال انجام داد، تصریح کرد: در دو سال عمر دولت بیش از 246 طرح ناتمام به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه دولت یک‌هزار و 900 طرح ناتمام را در دو سال پیش‌رو دارد، گفت: برخی از طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد، اما دولت روحانی به دولت گذشته احترام گذاشت و این طرح‌ها را نیز ادامه داده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما محکوم هستیم از بین طرح‌هایی که از گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد آنها را انتخاب و مورد بهره‌برداری قرار دهد، اضافه کرد: با همه این‌ها موظف بودیم با محدودیت منابع آنها را اجرایی و به اتمام برسانیم.

*تلاش برای شکستن حلقه تحریم مدعیان حقوق بشر

نوبخت با بیان اینکه برای اینکه حلقه تحریم‌های ضد بشری مدعیان حقوق بشر را بشکنیم باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است چرا که سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امسال بیش از 9 هزار میلیارد تومان مجبور شدیم به گندم‌کاران بپردازیم، گفت: از بانک کشاورزی نیز 30 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات چای‌کاران تسهیلات گرفته شد.

*شرایط اقتصادی اجازه افزایش حقوق را نمی‌دهد

وی درباره افزایش حقوق کارمندان نیز اضافه کرد: ما هم دل‌مان می‌خواهد حقوق کارمندان را 50 درصد افزایش دهیم اما شرایط اقتصادی این را به ما اجازه نمی‌دهد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شد، خاطرنشان کرد: مردم در بخش درمان نیاز دارند که از خدمات ارزان استفاده کنند که در این زمینه دولت سعی کرده‌ این روند را در دستور کار قرار دهد تا جایی که در روستاها بیماران با سه درصد هزینه پرداختی درمان می‌شوند.

*6 ماه بسیار بسیار سختی را پیش‌رو داریم

وی با اعلام اینکه در شش ماه آینده کار بسیار بسیار سختی داریم، اضافه کرد: تحریم‌ها همچنان پابرجاست و ما تا پایان سال باید با این تحریم‌ها کشور را اداره کنیم و ما برای اداره کشور در مضیقه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه 100 هزار نفر بیکار شدند اما 700 هزار شغل ایجاد شد، گفت: منتقدان فقط آن 100 هزار نفر را می‌بینند.

وی با اعلام اینکه هنر ما این است که رشد اقتصادی کشور را افزایش و تورم را کاهش دهیم، افزود: باید پای صحبت خودرو‌سازان بنشینیم و مشکل آن‌ها را برطرف کنیم اما برخی از کم‌اندیشان در داخل در مسائل اقتصادی کشور با دشمن هم‌سو شدند.

نوبخت با بیان اینکه تولیدکنندگان با 28 درصد سود بانکی نمی‌توانند تولید کنند و دولت خود را موظف به پرداخت مابه‌التفاوت‌ها کرده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه هر هفته از مسئولان اقتصادی کشور گزارش کار می‌خواهد و از تک‌تک مسئولان و تیم اقتصادی راهکار می‌خواهد.

*هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای جاده‌های شمال

وی گفت: برای جاده‌های شمال بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود تا شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما در برنامه ششم نمی‌خواهیم به همه موارد بپردازیم بلکه ‌می‌خواهیم به چند نکته مهم بپردازیم تا با بحران در کشور مواجه نشویم، افزود: آب و محیط‌ زیست مهم‌ترین طرح دولت در برنامه جاری است که اگر به آنها نپردازیم کشور دچار بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از بخش فرهنگ از جامعه مدرسین بهره‌گیری می‌کنیم و به این اجلاسیه احترام می‌گذاریم، گفت: از برنامه‌های اجلاسیه جامعه مدرسین در بخش فرهنگی نهایت استفاده را می‌کنیم.

نوبخت در پایان اضافه کرد: سه قوه نظام با وحدت مشترک در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند.

‌انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


توکلی در دانشگاه بیرجند:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: همه شکاف‌ها بسته نمی‌شود چراکه ضعف‌های برجام به راحتی قابل برطرف‌کردن نیست

 

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ احمد توکی در دانشگاه بیرجند با بیان این‌که با رد برجام مخالف هستم، اظهار کرد: چراکه هزینه آن بیشتر است و با قبول کردن آن نیز بلاشرط مخالف هستم؛ باید برجام را تعدیل کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت در حین اجرا مقاومت کند و شکاف‌ها را ببندد

من به دولت یازدهم رأی ندادم

توکلی ضمن اشاره به این‌که من به دولت یازدهم رای نداده‌ام، عنوان کرد:  اما وقتی انتخاب شد دولت من نیز هست؛ به عنوان نماینده مردم از دولت دفاع می‌کنم، دولت می‌تواند به دشمن بگوید نظر مجلس آن بود که تصویب کرد و حق نداری جلوتر از آن بیایی.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه شکاف‌ها بسته نمی‌شود چراکه ضعف‌های برجام به راحتی قابل برطرف‌کردن نیست .
توکلی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی را خوب ارزیابی کرده است، بیا کرد: خوب خواندن این دولت‌ها در زمینه فرهنگ نبود بلکه از نظر اقتصادی بود با اینکه مخالف سرسخت سیاست‌های هاشمی رفسنجانی بودم اما به لحاظ مقایسه، بهتر از بقیه دولت‌ها عمل کرد.
وی، گفت: موضوع کرسنت را شورای عالی امنیت ملی در اختیار دبیرخانه شورا قرار داد و ما به طور رسمی از این موضوع کناره گرفته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان‌ این‌که در سال ۱۳۷۲ رقیب هاشمی رفسنجانی بودم، خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ تمرکز، امکان تقلب مؤثر وجود ندارد.
توکلی، عنوان کرد: دولت رفسنجانی تورم ۴۹٫۵ درصدی داشت اما آنقدر جسارت داشت که سیاست تعدیل را روبه‌عقب برود و در مدت یکسال تورم را به ۲۰ درصد رساند.

وی، یادآور شد: چون هاشمی رفسنجانی، سازندگی را بعد از جنگ برعهده داشت و وضع کشور بعد از جنگ از نظر آبادانی خیلی بد بود و نیز توانست از نظر افتصادی نسبت به بقیه بهتر عمل کند اما تمام رئیس‌جمهورها، مرید صندوق بین‌المللی پول شدند و سایست‌های آن‌را اجرا می‌کردند.

اعتدال از نظر فرهنگی و سیاسی در دولت خاتمی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان‌اینکه دولت خاتمی از نظر فرهنگی و سیاسی معتدل نبود گفت: خاتمی در سیاست‌گذاری اقتصادی معتدل بود؛ خاتمی خوش‌اخلاق و خوش برخورد است.

توکلی با بیان این‌که هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ به ازای هر ایرانی ۶۰۸ دلار سالانه ارز نفتی خرج کرده است، تصریح کرد: بعد از آن نیز در دوره هاشمی ۳۸۴ دلار، دوران خاتمی ۳۶۴ دلار و در دوران احمدی‌نژاد ۸۹۰ دلار باه ازای هر ایرانی خرج کردند.

وی، عنوان کرد: سنگ بنای برخی از خرابی‌هایی که امروز گرفتار آن هستیم را هاشمی رفسنجانی گذاشت؛ در تجمل‌گرایی یک کشور غربی را پیدا نمی‌کنید که اینگونه سالن بسازد.

رکود را با نوشتن نامه به دولت تذکر داده‌ایم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رکود را با نوشتن نامه به دولت تذکر داده‌ایم، اظهار کرد: اوایل قبول داشت و اما بعد گفت از رکود خارج می‌شویم؛ به روحانی گفتیم اشتباه می‌کنید.

توکلی، گفت: هرعاملی که عوامل تولید را گران کند، عوامل تورمی ایجاد می‌کند؛ ارز، یارانه به سبکی که داده می‌شود و از تولید دریغ و به همه سرانه داده می‌شود و نرخ سود بانکی را به دولت تذکر دادیم.

وی بابیان‌اینکه  اگر فکری که باطل و غلط است، اجرای آن به نفع دشمن باشد و به شکل خودکار به آن عمل شود، دشمن بی هزینه نفع می‌برد، عنوان کرد: فکر سرمنشأ رفتار است و به مدل غیرعلمی به برخی کشورها تحمیل می‌شود و داوطلبانه برخی اقتصادانان ما از آن دفاع می‌کنند و این، عامل نفوذ می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چون بعد از برجام مناسبات گرایش بیشتری به کشورهای غربی پیدا می‌کند، این مدل باجدیت بشتری دنبال می‌شود و مضرترین قسمت نیز همین است.

توکلی ضمن اشاره به این‌که  اقتصاد مقاومتی، ارق ملی و ایثارگری می‌خواهد، اظهار کرد: ما بیشتر از اینکه کار کنیم، حر ف می‌زنیم؛ یکی از عوارض تحریم، پنهان‌کاری است؛ فاسدها بهترین مجرای نفوذ دشمن هستند و از این جهت است که تحریم به نفوذ کمک می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: دولت و مجلس خیلی اقتصاد مقاومتی را انجام نمی‌دهند، چون سخت است؛ و بهترین راه برای اقتصاد، فروش نفت و دلار و ایجاد رونق کاذب است و بعد از آن، برای خودمان لذّت ببریم.
توکلی در پاسخ به سؤال فرق آمریکا و دیگر کشورها و دشمنی آن‌ها، عنوان کرد: این برخوردها تأسف‌بار است؛ فرق آمریکا با روسیه و چین در این است که در آمریکا اراده سیاسی برای منکوب‌کردن جمهوری اسلامی وجود دارد اما در چین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در دنیا کار نظامی می‌کند، افزود: آمریکا در دنیا  انسان‌های زیادی را می‌کُشد و  بالاترین فروش اسلحه در دنیا توسط آمریکا انجام می‌شود و آمریکا جانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از سال ۱۳۹۲ تاکنون پول‌های ما در بانک‌های چین قرار دارد، گفت: این تحریم را آمریکا وضع کرد که کشوری به جز چند تا، حق معامله با ایران را ندارند؛ معامله ما با چین تحت تأثیر امریکا انجام می‌شود و ما مجبوریم به زور نامردی‌های آمریکا، این کار را انجام دهیم.

توکلی یادآور شد: وقتی نفت به چین می‌فروشیم مجبوریم جنس بیاوریم؛ دولت تدبیرکرده پول را در بانک چین قرار دهد و به پشتوانه آن پول، توسط چین در کشور فاینانس انجام شود.

.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:احمد توکلی,توکلی در دانشگاه بیرجند,نماینده مردم تهران در مجلس,دولت روحانی,دولت هاشمی,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: انتخابات این دوره مجلس مهمترین انتخابات تاریخ مجلس در ایران است که قصد دارد از نگاه مردم یک ارزیابی مناسب داشته باشد

به گزارش خبرگزاری سپیدار خبر از کاسپین– شرق؛ صادق خرازی در گردهمایی سراسری اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و رؤسای شعب سراسر کشور در مشهد با اشاره به موضوع انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین نقاط حضور ما در صحنه سیاسی ایران حضور در عرصه انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات را باید به معنای واقعی جدی بگیریم و شاید نیاز باشد در این مسیر انتقادهایی را بپذیریم که در راستای منافع ملی ایران و نیازهای مبرمی باشد که در نظام سیاسی و سند چشم‌انداز کشور مطرح است.

خرازی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان انتخابات را مهمترین و بزرگترین حرکت امسال خود می‌داند، افزود: انتخابات این دوره مجلس مهمترین انتخابات تاریخ مجلس در ایران است که قصد دارد از نگاه مردم یک ارزیابی مناسب داشته باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به وجود جریان‌های فکری و سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این جریان‌ها جریان اصولگرا است که سال‌های متمادی در صحنه سیاسی ایران در اریکه قدرت حکمرانی کرده و در همه سطوح کشور حضور داشته‌ است، جریان اصولگرا نقاط مثبتی در کارنامه خود دارد و نباید غیر منصفانه هر آنچه را که انجام شده است به باد انتقاد گرفت.

خرازی ادامه داد: جریان دیگر، جریان اصلاح‌طلبی است که همچون جریان اصولگرایی روزگاری پر از فراز و فرود را طی کرده است و زمانی برخی برای نبودنش جشن می‌گرفتند و دغدغه برگزاری مجلس ترحیم را برای اصلاحات داشتند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی در جامعه ایران زنده است، بیان کرد: به همین دلیل نتوانستند اصلاحات را دفن کرده و مرگ آن را در جامعه رقم بزنند.

خرازی ادامه داد: اندیشه احمدی‌نژادی بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران است و در این موضوع نباید تردید کرد؛ کسانی که شعارهای آسمان‌کوب می‌دادند و معتقد بودند که دست‌های پاک دارند، اما امروز شاهد ناپاک‌ترین دست‌هایی هستیم که دولت و بیت‌المال را تصرف کرده‌ بودند.

وی با تاکید بر اینکه ما بنای رقابت با اصولگرایان را داریم، اظهار کرد: جریان انحرافی احمدی‌نژادی به عنوان یک خطر در ایران وجود دارد، اگر یکی از توهین‌هایی که در دوره جریان انحرافی احمدی‌نژادی انجام می‌شد، در دوره اصلاحات نیز صورت می‌گرفت، دولت را به استعفا می‌کشاندند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: سخنان انحرافی که در آن دوره انجام می‌شد مورد مناقشه فکری علمای بزرگ اسلام بود اما ای کاش جریانی در برابر این سخنان پاسخگو می‌بود و اعلام می‌کرد اشتباه کردیم.

خرازی به دوره مدیریت جریان اصلاحات در کشور اشاره کرد و گفت: در دوره مدیریت اصلاحات دریغ نداشتیم که بگوییم اشتباه کرده‌ایم که نتیجه آن سخن گفتن شفاف با مردم و تبیین مواضع جدید بود.

وی حقوق شهروندی را مهمترین اولویت حزب ندای ایرانیان در انتخابات پیش رو دانست و گفت: مهمترین گام جدی ما در انتخابات، تبیین مبانی حقوق شهروندی است و مهمترین مطالبه جدی ما این حقوق است.

خرازی همچنین با تاکید بر اینکه حزب ندا باید هرچه سریعتر به جمع‌بندی مناسبی برای کاندیداهای مورد نظر خود برسد، گفت: ما می‌توانیم در این مقطع از تاریخ سیاسی کشور نقش‌آفرینی کنیم و برداشتمان این است که امروز هیچ حزبی در صحنه اصلاح طلبی ایران نتوانسته است به قدرت و توان حزب ندا در فضای سیاسی کشور فعالیت کند و یکی از دلایلی که رقبا و رفقا این حزب را مورد محبت و نوازش قرار می‌دهند، همین موضوع است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:انتخابات را باید به معنای واقعی جدی بگیریم,انتخابات,سپیدار خبر,مشهد,حزبندای ایرانیان, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
 
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی؛

 

 سخنان امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.

به گزارش سپیدار خبر از مهر، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت. ایشان فرمودند: مذاکره با آمریکا ممنوع است. مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ. می خواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند.

رهبر معظم انقلاب درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مذاکره با کشورهای دنیا با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

ایشان با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای تصریح کردند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

سخنان صبح امروز رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد:

شبکه تلویزیونی المنار با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور کامل به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنه ای صبح امروز در جریان سخنرانی خود به صراحت اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع بوده و جمهوری اسلامی همچنان ایالات متحده را شیطان بزرگ می داند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز فرمایشات رهبری را در بخش اخبار مهم خود منتشر کرد و نوشت: امام خامنه ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند. 

این پایگاه لبنانی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را مورد پوشش گسترده قرار داد.

پایگاه النشره نیز با پوشش قسمت هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به نقل از ایشان نوشت:  مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

اسکای نیوز عربی نیز در پوشش بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه ای بار دیگر تأکید کرد که ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره با آمریکا جز در موضوع هسته ای نیست.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اظهارات مقام معظم رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش داده و به نقل از ایشان نوشت: جمهوری اسلامی به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.

این شبکه لبنانی همچنین به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای دنیا نوشت: آیت الله خامنه ای در موضعی صریح اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است.

شبکه قطری الجزیره نیز ضمن سانسور بخش های زیادی از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به پوشش آن قسمت از اظهارات ایشان در رابطه با عدم تمایل جمهوری اسلامی برای آغاز جنگ علیه کشورهای دیگر اکتفا کرد.

سایت «پولیتیکو» در انعکاس بیانات مقام معظم رهبری نوشت: «آیت الله علی خامنه ای» رهبرعالی ایران کمتر از سه ماه پس از حصول توافق هسته ای میان تهران و ۱+۵، کشورش را از مذاکره بیشتر با آمریکا نهی کرد.

این سایت به نقل از رهبر انقلاب نوشت: تعریفی که آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است. در مذاکرات هسته ای، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

پولیتیکو در ادامه مدعی شد که فرمایشات مقام معظم رهبری در حالی ایراد شد که اصولگرایان مجلس ایران در تلاش برای لغو توافق هسته ای هستند. این رسانه آمریکایی در ادامه ضمن دنبال کردن خط ایجاد اختلاف و تفرقه در ایران مدعی شد این اظهارات می تواند باب مخالفت با سیاست های «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران را که به طور علنی از توافق هسته ای حمایت کند، باز کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز مطالب خود را با این سرفصل آغاز کرد که آیت الله خامنه ای در سخنرانی ماه گذشته خود نیز بر عدم امکان مذاکره بیشتر با آمریکا علیرغم حصول توافق هسته ای ایران تاکید کرده بود. این خبرگزاری در عین حال مدعی شد که رهبر معظم انقلاب با وجود تایید مذاکرات هسته ای که ۱۸ ماه به طول انجامید، هرگز به طور علنی از آن حمایت نکرد.

اما، روزنامه «وال استریت ژورنال» به این موضوع پرداخت که مقام معظم رهبری ادامه مذاکره مستقیم تهران- واشنگتن را به دلیل تلاش آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران منع کرده است. این رسانه در ادامه این موضوع را مطرح کرد که عدم توضیح رهبری به نحوه تاثیر قطع مذاکره با آمریکا ابهاماتی را در زمینه اجرای توافق هسته ای به وجود خواهد آورد.

وال استریت ژورنال در ادامه بر سخنان مقام رهبری درباره تلاش آمریکا به تحمیل نظر خود بر ایران طی مذاکرات هسته ای و توفیق به انجام این کار در برخی از مراحل مذاکره اشاره کرد.

خبرگزاری «آی ویتتس نیوز» نیز در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری به نقل از وی نوشت: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


اخبار امنیتی یمن؛
منابع امنیتی یمن از شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ شهروند این کشور در حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی خبر دادند. در همین حال منابع آگاه از هلاکت ۱۶۰ نظامی سعودی در منطقه صرواح خبر دادند.

به گزارش سپیدار خبر از  مهر به نقل از «المسیره»، جنگنده متجاوز عربستان سعودی در تازه ترین جنایت خود یک مراسم عروسی در استان ذمار را بمباران کردند. بر اثر این حمله ۵۴ شهروند یمنی شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. اغلب قربانیان این حمله را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است: این جنگنده ها همچنین در ۸ نوبت به شهر «المخا» در استان تعز حمله کردند. این شهر نیز چندی پیش شاهد حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی بود که طی آن شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

از منطقه «صرواح» در استان مأرب یمن نیز خبر می رسد که جنگنده های سعودی در ۵۰ نوبت این منطقه را بمباران کردند.

استان صعده در شمال یمن نیز آماج حملات هوایی عربستان سعودی بود که بر اثر آن دستکم ۸ شهروند یمنی از جمله ۴ زن و ۲ کودک شهید و شماری نیز زخمی شدند. حملات موشکی عربستان به شهر مرزی «غمر» نیز یک شهید و چند زخمی بر جا گذاشت.

در همین حال پایگاه خبری «سبأ نت» به نقل از منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت: «در درگیری نیروهای انقلابی یمن با نیروهای ائتلاف، ۱۶۰ نظامی سعودی کشته و ۳۷۸ تن دیگر زخمی شدند.»

 این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: «این درگیری در منطقه «صرواح» و در نزدیکی یک اردوگاه نظامی در استان مارب روی داده و نیروهای عربستانی در پی کمینی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این منطقه قرار داده بودند، کشته شده اند.»

این گزارش می افزاید: «حملات امروز، تلفات بسیار سنگین جانی و تسلیحاتی به نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان وارد ساخته و نظامیان ائتلاف همچنان در محاصره نیروهای انقلابی یمن در نزدیکی اردوگاه نظامی قرار دارند و در همین حال هواپیماهای ائتلاف با بمب های فسفری و با هدف پشیتبانی از نیروهای خود، مناطق «کوفل»، «بازار صرواح» و «جبل هیلان» را هدف حملات خود قرار می دهند.»

لازم به ذکر است کهخبر کشته و زخمی شدن ۵۳۸ نظامی سعودی هنوز از سوی هیچ یک از طرفین درگیری رسما تایید نشده است.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:منابع آگاه: هلاکت ۱۶۰ نظامی عربستان,عربستان,حمله نظامی عربستان به یمن,یمن,سپیدار خبر,خبرپرس, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛
 
معاون وزیر ارتباطات از تدوین مقررات برای شکل‌گیری اپراتور ماهواره ای در بازار ارتباطات خبر داد و گفت: با ایجاد این اپراتور، بهره‌برداران خدمات ماهواره‌ای می‌توانند از این اپراتور خدمات دریافت کنند.

به گزارش سپیدار خبر؛ علی اصغر عمیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سیاستهای اتخاذ شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد یک اپراتور ماهواره ای در کشور اظهار داشت: این اپراتور می تواند ماهواره داشته باشد و خدمات ماهواره ای به سازمانهایی که نیاز به این خدمات دارند ارائه کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، مطالعات مقدماتی انجام شده و پس از استفاده از مشاوره، چارچوب سیاستها و مقررات این پروژه، تنظبم شده است، افزود: این اپراتور قرار است در قالب یک کنسرسیوم با مشارکت سازمان فضایی ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: براین اساس جلسات هماهنگی و هم فکری با بخش خصوصی و سازمان فضایی ایران برگزار شده و مسائلی که از گذشته مربوط به اصول صدور پروانه فعالیت اپراتور ماهواره ای بود نیز مورد بازنگری قرار گرفته است؛ هم اکنون پس از بازنگری این موارد و برگزاری حداقل ۷ جلسه رسمی و تعداد زیادی جلسات کارشناسی غیررسمی، سیاستهای مرتبط با اصول مورد توجه در پروانه این اپراتور، استخراج شده است.

عمیدیان گفت: در این مرحله سیاستهای مدنظر را برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواهیم برد و پس از تصویب، اصول و مقررات صدور مجوز بهره برداری از این خدمات را با استفاده از سیاستهای تبیین شده، در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب کرده و در نهایت پروانه فعالیت این اپراتور را صادر می کنیم.

معاون وزیر ارتباطات در مورد فعالیت فعلی خدمات دهندگان ارتباطات ماهواره ای در کشور - SAP- گفت: شرکتهای SAP ، شرکت ارتباطات زیرساخت و بانک مرکزی به عنوان بهره برداران خدمات ماهواره ای در کشور و استفاده کنندگان از این خدمات، باید از این اپراتور ماهواره ای خدمات دریافت کنند و حتی می توانند به عنوان سرمایه گذار در این کنسرسیوم مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه فعلا فعالیت SAP ها به قوت خود باقی است تا زمانیکه این اپراتور شکل بگیرد ادامه داد: این اپراتور باید نقطه مداری در اختیار بگیرد و امور مربوط به ماهواره ها را مدیریت کند و پس از آن به بهره برداران از این خدمات، سرویس دهی خواهد کرد.

رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه در اپراتور ماهواره ای کشور، زیرساخت به عنوان دولت یک سهم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: البته این به این معنی نخواهد بود که زیرساخت سهم مدیریتی در این اپراتور داشته باشد؛ ما به دنبال این نیستیم که سهم مدیریتی این اپراتور در اختیار دولت باشد، بلکه تلاش براین است که بخش خصوصی با تضمین سرمایه و قدرت مدیریت، بتواند این طرح را اجرایی کند.

عمیدیان با بیان اینکه شکل گیری اصول پروانه اپراتور ماهواره ای، زمان بر نیست و ما نهایتا آن را ظرف ۲ ماه آینده تصویب خواهیم کرد، ادامه داد: سیاستهای مدنظر برای این اصول نیز تا هفته آینده نهایی می شود و با این وجود پیش بینی می شود در کمتر از ۵ ماه آینده، پروانه فعالیت اپراتور ماهواره صادر شود اما اینکه کنسرسیوم در چه مدت و چگونه شکل گیرد و توافقات چگونه باشد هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه بهره برداران از خدمات ماهواره ای در این اپراتور، به واسطه ظرفیت و نیاز به استفاده از خدمات ماهواره، سهم خواهند داشت تاکید کرد: پیش بینی می کنیم اپراتور ماهواره کشور، سال آینده وارد بازار ارتباطات کشور شود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:تدوین مقررات ارائه خدمات ماهواره,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
دور جدید مذاکرات برقی ایران با مقامات ايالت نيدرزاکس آلمان با محور طراحی و احداث نیروگاه‌های برق و به ویژه واحدهای تولید برق پاک و تجدیدپذیر در تهران برگزار شد.

به ‌گزارش سپیدار خبر؛ از مهر، همايون حائري بعد از ظهر امروز در ديدار با «اولاف نيس» وزير ايالتي اقتصاد، کار و ترابري ايالت «نيدرزاکس» آلمان با بیان اینکه آلمان ۹۰ هزار مگاوات انرژي از خورشيد و باد کسب مي‌کند که بيشتر از کل ظرفيت نيروگاهي نصب شده ایران است، گفت: ايران به دليل داشتن منابع بزرگ گازي بيشترين توليد برق را از طريق نيروگاه‌هايي با سوخت فسيلي تامين مي‌کند، ولي سياست‌هاي وزارت نیرو به گونه‌اي است که به سوي انرژي‌هاي تجديد‌پذير گام برداريم.

رئيس مرکز پشتيباني صنايع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو با اعلام اینکه جمهوري اسلامي ايران داراي ظرفیت بزرگ طبيعي همچون خورشيد و باد است، تصریح کرد: با این وجود، کشورمان تاکنون نتوانسته متناسب با قابليت‌هاي موجود از انرژي بادي و خورشيدي بهره‌مند شود.

این مقام مسئول با اشاره به اينکه آلمان يک کشور صنعتي پيشرفته است و از نظر کيفيت و کميت انرژي جزو کشورهای سرآمد و پیشرو است، اظهار داشت: با توجه به تجربيات قبلي آلماني‌ها در زيرساخت توليد و احداث شبکه‌هاي برق در ايران، اميدواري بتوانيم با هم همکاري مناسبي داشته باشيم.

مشاور عالي وزير با اشاره به بهره‌برداري ۹۰ هزار مگاوات انرژي بادي و خورشيدي در آلمان، گفت: کل ظرفيت نيروگاهي کشور ۷۴ هزار مگاوات بوده و اين شامل نيروگاه‌هاي فسيلي، آبي، بادي و خورشيدي است در حالي‌ که آلمان فقط ۹۰ هزار مگاوات انرژي از خورشيد و باد کسب مي‌کند.

وي با بيان اينکه پس از نيروگاه‌هاي خورشيدي و بادي به‌عنوان اولويت اول صنعت برق ایران، مشکل آب نيز يکي از اساسي‌ترين مشکلات کشور است، بیان کرد: ايران در منطقه کم‌آب جهان قرار دارد و با کمبود نزولات آسماني نيز مواجه است، از این رو در صورت تمايل آلمان، آمادگي داريم در زمينه توليد و مديريت مصرف در بخش آب و برق با آلمان همکاري داشته باشيم.

حائری با یادآوری اینکه در ساخت نيروگاه هاي سيکل ترکيبي از تجربيات کشور آلمان بهره‌مند شويم، خواستار توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه برق و انرژی بین ایران و آلمان شد.

«اولاف نيس» وزير ايالتي اقتصاد، کار و ترابري ايالت نيدر زاکس آلمان هم در این دیدار با بیان اینکه آلمان در زمينه استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير داراي تجربيات مفيدي است که حاضر است آن را در اختيار جمهوري اسلامي قرار دهد، گفت: در حال حاضر آلمان ۲۵ درصد انرژي خود را از انرژي‌هاي تجديدپذير تامين مي‌کند.

این مقام آلمانی با یادآوری اینکه آلمان در هدف‌گذاري براي خروج از انرژي هسته‌اي قرار است تا سال ۲۰۵۰ میلادی بيش از ۸۰ درصد انرژي خود را از انرژي تجديدپذير تامين کند، تصریح کرد: ايران داراي منابع غني گاز است و انرژي‌هاي تجديدپذير هميشه در دسترس نيستند، بهتر است براي ثبات و کيفيت انرژي به منظور ذخيره‌سازي موقت و بلندمدت از نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي با استفاده از انرژي‌هاي گاز، باد و خورشيد که طرح موفقي خواهد بود، استفاده شود.

وي در پایان خاطرنشان کرد: چون بهاي برق در آلمان گران است، کشور آلمان در بخش مديريت مصرف داراي تجربيات ارزشمندي است که در اختيار جمهوري اسلامي قرار مي دهد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رشت:

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه دست دادن ظریف و اوباما در حدی نیست که به مرحله استیضاح وزیر امور خارجه برسد، گفت: هدف آمریکا ایجاد شکاف سیاسی داخلی است

به گزارش سپیدار خبر، حسین شریفی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از رشت با اشاره به سفر هیأت ایرانی به نیویورک، اظهار کرد: سران کشور ها برای پیشبرد اهداف دیپلماسی خود از مجمع سالانه سازمان ملل استقبال می کنند و سعی می کنند با توجه به پتانسیل این مجمع نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه ایران هم از این قائده مستثناء نیست و دولت های قبل هم از این فرصت ها استفاده می کردند و در دولت فعلی هم اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به مذاکرات هسته ای و طرف آمریکایی با توجه به نیاز های شدیدی که برای تخصیص و کاهش فشارهای منطقه ای طبیعتا نیاز دارد به صورت های مختلف به ایران متوسل شود و ارسال نامه و سخنرانی ها از مواردی است که از این فرصت ها استفاده می کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به توجه رسانه ها به دست دادن ظریف و اوباما در این سفر، گفت: در اینجا بیشتر بعد روانی رسانه ای و تبلیغاتی آن مطرح است و این اتفاق بیشتر از طرف مقابل بوده تا اینکه توسط طرف ایرانی دنبال شود.

شریفی با تاکید براینکه آنها نیازدارند بگویند ما داریم گفتگو می کنیم و برنامه هایی داریم که در آستانه علنی شدن است، بیان کرد: بهره برداری های رسانه ای و تبلیغاتی دارند و در مورد دست دادن ظریف و اوباما طبق برخی ادعاها اتفاقی بودن این موضوع مطرح است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه ترافیک و تردد گفتگو ها و مذاکرات و دید و بازدید ها در اجلاس سازمان ملل طبیعی است، بیان کرد: این اتفاق را می توان در این قالب قرار داد.

وی اظهار کرد: شاید مسئولان آمریکایی با این کار بخواهند شکاف سیاسی داخلی بین جریان های سیاسی را پر رنگ کنند و با این نمایش های سیاسی و رسانه ای می خواهند تنش و درگیری ها ی سیاسی درونی برای ایران تبدیل کنند.

شریفی در واکنش به این سئوال که به نظر شما ظریف برای پاسخگویی به رفتار نامتعارفش با اوباما و عملکردش در قبال فاجعه منا باید به مجلس فراخوانده شود، اظهار کرد: این اتفاق در حدی نیست که به مرحله استیضاح وزیر امور خارجه برسد و در عالم سیاست به ویژه در عرصه دیپلماسی سابقه دارد.

وی افزود: اینکه این مسئله به مجلس شورای اسلامی کشیده و بحث استیضاح آن مطرح شود درست نیست.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت در پایان با بیان اینکه چیزی اتفاق نیفتاده و اتفاق دقیقه ای بوده است، خاطرنشان کرد: این ماجرا تنها روند مناظره های بین جریان ها و گروه های سیاسی داخلی را پر رنگ می کند و مسئله متنی نیست بلکه حاشیه ای است و باید در همان حاشیه باقی بماند.


/انتهای خبر

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:هدف آمریکا ایجاد شکاف سیاسی داخلی است,استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رشت,رشت,ایران,ظریف,اوباما, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ مراسم تشییع ۴ قربانی حادثه منا با حضور پر شور مردم و مسئولان استانی در بیرجند برگزار شد.

 

 

عکس از: محمدرضا رحمانی

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:شرق,مراسم خاکسپاری کشته شدگان منا,بیرجند,خراسان جنوبی,سپیدار خبر,استاندار خراسان جنوبی, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگو با کاسپین:

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد بلکه به مراسم عزاداری تبدیل خواهند شد

به گزارش سپیدار خبر؛ سرهنگ علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کاسپین – شرق؛ با بیان این‌که امروز یکی از روزهایی است که به عنوان آمادگی نام گذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی ‌های کافی قرار شده بود تا امروز صبح پیاده‌روی خانوادگی در بیرجند برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی متذکر شد: روز پنج شنبه حادثه‌ای در صحرای منا اتفاق افتاد و جمع کثیری از مسلمانان از جمله زائرین شریف ایران مجروح و کشته شدند.

سرهنگ قاسمی، یادآور شد: شب گذشته مقام معظم رهبری به مردم پیام مهمی را اعلام کردند که آن نیز اعلام سه روز عزای عمومی در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: ما این پیاده‌روی‌ها را برای نشاط، شادابی مردم و نیز از لحاظ فکری، روحی و جسمی آماده شوند برگزار می کنیم که طبیعتا بخشی از آن همراه با شادی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ضمن اشاره به این‌که ما به ندای رهبر خود لبیک می گوییم، تصریح کرد: ما اطاعت پذیری به ولی فقیه و انزجار خودمان را به آل سعود که کوتاهی و سهل انگاری کردند اعلام کنیم.

سرهنگ قاسمی با بیان این‌که این عزای عمومی به صورت سراسری است، عنوان کرد: ما در استان و شهرستان‌ها نیز این برنامه شاد را به دلیل عزای عمومی لغو کردیم.

وی از حضور پرشور مردم در این برنامه تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد: مردم در این برنامه حضور شایسته‌ای را داشتند و زمانی که متوجه اعلام عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری شدند، بدون هیچ گونه اعتراضی با شعارهای برگ بر آمریکا و آل سعود که بی تدبیر و بی کفایت هستند عده‌ای به منزل خود بازگشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد، عنوان کرد: برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس لغو نخواهد شد بلکه به مراسم عزاداری تبدیل خواهد شد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به برنامه‌های روز شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: شنبه مراسم تجلیل از رزمندگان در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و در مرکز استان نیز مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در همان روز مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) در حسینیه جماران خواهیم را نیز داشت.

 

/انتهای خبر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که حضور کاروان جانشین ولی‌عهد سعودی در سرزمین «منا» سبب تغییر حرکت حجاج و در نتیجه تلنبار شدن آنان و زیر دست‌وپا ماندن صدها حاجی و نهایتا مرگ آنان شد.

به گزارش گروه تحلیل سپیدار خبر، روزنامه «الدیار» لبنان در گزارشی، علت مرگ بیش از ۱۰۰۰ حاجی در سرزمین «منا» در پنج کیلومتری مکه مکرمه را حضور کاروان پر خدم و حشم «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد سعودی، پسر شاه و وزیر دفاع در مرکز منا دانست.

این روزنامه نوشت: مقامات عربستان سعودی تلاش می‌کنند خبر عبور کاروان رسمی را که به کشته شدن حدود ۱۰۰۰ حاجی و مصدومیت بیش از ۲۰۰۰ حاجی بیت‌الله الحرام منتجر شد، مخفی کنند.

الدیار افزود: حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس که از همه طرف آن را اسکورت می‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا بسرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد.

این روزنامه لبنانی افزود: فاجعه از همین‌جا آغاز شد و پسر شاه سفرش را پایان داد و بازگشت اما فاجعه خیلی بزرگ بود. حجاج به همدیگر فشار می‌آوردند و ناخودآگاه بر زمین می‌افتادند حال آنکه هزاران حاجی دیگر آنان را زیر پا له می‌کردند و شمار کشته‌ها از ۱۰ و ۲۰ حاجی شروع شد تا به صدها حاجی رسید و اکنون رقم به بیش از ۹۰۰ کشته رسیده است و صدها حاجی هم مصدوم شده‌اند که هر چند دقیقه تعدادی جان خود را از دست می‌دهند.

دستور شاه برای مخفی ماندن خبر و اعدام کسانی دیگر به عنوان مسبب

الدیار در ادامه ادعـا کـرد: سلمان دستور داده تا لیستی از مسئولان برگزاری سفر حجاج در منا تهیه شود به این عنوان که آنان مسبب مرگ حدود ۱۰۰۰ حاجی شده‌اند. او دستور داده که گردن آنان ظهر فردا (جمعه) که ۲۸ مسئول هستند، زده شود.

به ادعای این روزنامه، دادگاه شرعی عربستان علیه آنان حکم داده و حکم مقابل حجاج اجرا خواهد شد چرا که وزیر کشور گفته که هرگز نخواهیم پذیرفت که چنین حادثه‌ای در سال آینده نیز تکرار شود.

الدیار در ادامه با اشاره به اعتراض ایران نوشت که تهران، سفیر عربستان را فراخوانده و علت حادثه را عدم برگزاری درست مراسم و حضور کاروان رسمی در جهت عکس حرکت حجاج دانسته است.

این روزنامه در پایان نوشت: آیا عربستان سعودی جرأت اعلام حضور کاروان رسمی را دارد یا اینکه موضوع را مخفی خواهد کرد زیرا جانشین ولی‌عهد مسئول حادثه است. البته که نتیجه تحقیقات به جانشین ولی‌عهد نمی‌رسد و هزاران حاجی که کشته شدند قربانی تکبر و عدم برگزاری مناسب مراسم حجاج خواهند شد و مسئول این واقعه ۲۸ مسئول برگزاری مراسم حجاج اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


پیام مهم رهبر معظم انقلاب در پی به خاک و خون کشیده شدن حجاج؛

 

در پی فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، حضرت آیت الله خامنه ای پیام مهمی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی سپیدار خبر از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.
۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.
۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
۴. جان‌باختگان این حادثه انشاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


برادر یکی از قربانیان رودسری حادثه منا در گفتگو با کاسپین:

برادر یکی از قربانیان رودسری حادثه منا با بیان اینکه آل سعود نمی تواند مدیریت خانه خدا را بر عهده داشته باشد، گفت: آل سعود یک دولت آمریکایی، صیهونیستی است که صلاحیت مدیریت خانه خدا را ندارد

به گزارش سپیدار خبر؛ حسن یحی پور برادر محمد علی یحی پور یکی از قربانیان حادثه منا در گفتگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین در رودسر، اظهار کرد: آل سعود باید پاسخگوی اعمال و حشیانه خود باشد.

وی با بیان اینکه ما این مصیبت را به ساحت مقدس آقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش تسلیت عرض می کنیم، گفت:ما به هیچ وجه از این جنایت نمی گذریم  و خواهان مجازت عاملین این جنایت هستیم.

برادر مرحوم یحی پور ادامه داد: ما خواستار پیگیری از سوی مقام قضایی و وزارت امور خارجه کشورمان علیه آل سعود هستیم.
یحی پور عنوان کرد: سازمان حج زیارت باید به این مسئله رسیدگی نماید تا دیگر  شاهد این قضایا نباشیم .

وی با بیان اینکه با  اینکار ها ثابت شد آل سعود نمی تواند مدیریت خانه خدا را بر عهده داشته باشد، تصریح کرد: آل سعود یک دولت آمریکایی، صیهونیستی و دشمن اسلام می باشد و دنبال نابودی اسلام است و  صلاحیت  مدیریت خانه خدا را ندارد.
به گزارش کاسپین مرحوم حاج  محمدعلی یحی پور فرهنگی باز نشسته بود که از کارون رودسر استان گیلان برای بجا آوردن اعمال حج به عربستان اعزام شده بود.

به گزارش کاسپین، «احمد اسماعیلی چافی از لنگرود»، «کریم پور تقی راستگو مقدم از لنگرود»، «محمد حسین رمضانی سیاه خلکی از املش»، «جمشید علم جو»، «احمد غلامی جیرکل از بخش رحیم آباد»، «ابراهیم فخری از لنگرود» و «ابراهیم کریم پور چمچالی از بخش دیلمان و پیرکوه سیاهکل» جزو زائران گیلانی هستند که در حادثه منا کشته شدند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است


 

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ ظهر امروز بود که خبر کشته شدن ۹۰ زائر از هم وطنان ایرانی ما به گوش می رسید.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار کاسپین – شرق؛ تصریح کرد: یک نفر از خراسان جنوبی در حادثه دلخراش منا کشته شده است.

نوفرستی ادامه داد: آمار مجروحان خراسان جنوبی در این حادثه تاکنون حدود پنج نفر گزارش شده است.

وی متذکر شد: محمد چوبدار از خراسان جنوبی در این حادثه به رحمت ایزدی پیوست.

گفتنی است مرحوم محمد چوبدار از ساکنان شهرستان بیرجند است.

 

آمار دریافت شده مجروحین در این حادثه دلخراش به شرح زیر است:

آقای محمد چوبدار از بیرجند کشته شدند.
آقایان محمدمهدی رضاپور، علی حاجی پور، حسن همایونی و علی اکبردلیری از کاروان قاین به مدیریت سید ابوالفضل یعقوبی مجروح شدند که حالشان نیز روبه بهبودی است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 مهر 1394برچسب:یک زائر بیرجندی, در حادثه منا جان باخت ,تصویر,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز عید قربان:
خطیب موقت تهران با بیان اینکه دانشگاه نباید محل یارگیری احزاب شود گفت: اگر محیط آموزشی ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود.

به گزارش سپیدار خبر از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در آغاز خطبه دوم نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران اقامه شد ضمن تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر،‌عید غدیر خم را عید الله اکبر و عید علی‌(ع) نامید و اظهار داشت: ما یاد و خاطره شهدا از جمله شهید هاشمی‌نژاد،‌شهید فکوری،‌شهید کلاهدوز  و شهید جهان‌آرا را گرامی می داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به فضای معنوی کشور در برگزاری دعای عرفه در روز گذشته ادامه داد: ما در هفته پیش رو میلاد امام هادی(ع) را خواهیم داشت؛‌ همچنین یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت‌آلله خزعلی را گرامی‌میداریم و ایشان حقیقتاً آیتی درعشق به خدا بود.

خطیب موقت تهران به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله خزعلی پرداخت و یادآور شد. ایشان تعریف می‌کرد که در زمانی که در کما بوده الطاف الهی در حق ایشان از زمان کودکی تا تبعید به ایشان گفته شده بود؛ ایشان می‌گفت من یک دوره مطالعه کتاب‌های الغدیر را نذر کرده‌ام و این مرد فضائل و کرامات زیادی را از جمله تبری و تولی داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شدند ایشان با اینکه 15 سال از رهبر انقلاب بزرگتر بودند اما می‌گفت من روزهای اول مقید بودم کنار ایشان قرار بگیرم تا همه بدانند که ایشان مورد تأیید روحانیت قرار دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بازگشایی مدارس،‌دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه،‌پاییز را بهار تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد نه اینکه محیط علمی به باشگاه سیاسی احزاب و محل یارگیری احزاب تبدیل شده و سیاست زده شود.

خطیب موقت تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی هرگز و اگر دانشگاه ما سیاست زده شود علم و دین به انزوا می‌رود؛ ما انقلاب کردیم که نهادهای آموزشی ما گل بپرورند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بی‌حرمتی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تصریح کرد: ما در هفته گذشته شاهد رفتار توهین آمیز به مسجدالاقصی و حضور نظامیان گستاخ این رژیم جلاد و غاصب در این مسجد بودیم که بسیار زشت است اما هیچ فریادی از جهان اسلام برنمی‌خیزد.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه دشمنان داعش را ایجاد کردند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مدام می‌گویند وحدت جهان اسلام باید حفظ شود برای این است که این حوادث اتفاق نیفتد و امیدواریم گوش شنوایی پیدا شود.

وی با اشاره به مسئله برجام و لزوم تأکید بر برخی از نکات اظهار داشت: روح مسئله برجام و آنچه ستون فقرات است،‌لغو تمام تحریم‌های ظالمانه دشمن است که اگر این مهم تحقق یافت مورد تأیید قاطبه ملت خواهد بود اما اگر اینگونه نشود کار بایسته در شأن ملت ایران صورت نگرفته است.

آیت الله خاتمی مسئله مهمتر از برجام را مسئله بعد از برجام عنوان کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد تلقی کند که یخ‌‌های رابطه آب شده است در حالی که چنین نیست و ما 180 درجه با آمریکا اختلاف داریم.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه آمریکا دشمن جهان اسلام است به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: آمریکا به خاطر حمایت از رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی و حیات دادن به گروهک‌های تروریستی از جمله داعش و حمایت از جنایات یمن،‌بحرین و سوریه دشمن جهان اسلام است.

وی افزود: طراحی آمریکا برای ایران این است که بعد از تحریم‌های هسته‌ای به دنبال تحریم‌های حقوق بشری برود و هدف آنها دین ماست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رمز نفرت مردم ایران از برائت آمریکا،‌برائت از مشرکین است تأکید کرد: برائت فقط مربوط به سرزمین منا نیست و هر مسلمانی باید از مشرکین برائت بجوید.

خطیب موقت تهران با تأکید بر مسئله هوشیاری پس از برجام گفت: باید مراقب بود که آمریکا از روزنه برجام نفوذ اقتصادی،‌ سیاسی و بدتر از اینها فرهنگی به کشورمان نداشته باشد.

وی ضمن تشکر از زحمات تیم ویژه برجام در مجلس خاطر نشان کرد: قانون این اختیار را به آنها داده است و رهبری نیز گفتند نمی‌شود مجلس را به حساب نیاورد لذا کسانی که در این حوزه مجلس را می‌کوبند ضد نظر قانون اساسی و ولی فقیه عمل می‌کنند.

آیت ‌الله خاتمی با یادآوری این مسئله که ما دلمان از آمریکا از 28 مرداد سال 32 تا امروز  1394 خون است تصریح کرد« آمریکا لحظه‌ای از توطئه علیه ملت ایران کوتاهی نکرده است واین راز ماندگاری شعار مرگ بر آمریکا است».

خطیب موقت تهران در خطبه‌ اول نماز عید سعید قربان با اشاره به فلسفه عید قربان و مناسک حج اظهار داشت: نام حضرت ابراهیم 69 بار و در 25 سوره قرآن آمده و ایشان به 18 خصلت ستوده شده است.

وی با اشاره به داستان به دنیا آمدن حضرت اسماعیل و هجرت آنها به مکه یادآور شد: پس از بازگشت حضرت ابراهیم به مکه خداوند از ایشان خواست که فرزند خود را ذبح کند و امتحان خوبی پس داد و به تعبیر عارفی «فدیناه بذبح عظیم» امام حسین (ع) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ویژگی‌های صدیقین اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس ملت ایران صداقت در ایمان خود را نشان دادند.

خطیب موقت تهران با اشاره به دیدار جانبازان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب افزود: صداقت،‌بصیرت و نشاط این جانبازان ستودنی است و این ملت صادق است و پای جمهوری اسلامی و نظام خود ایستاده و هر شیطانی که بخواهد تعرضی به این نظام داشته باشد سیلی محکمی از این ملت خواهد خورد.

انتهای پیام/

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مراسم پر فیض دعای عرفه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد


به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ مراسم پر فیض دعای عرفه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


پس از 20 سال  مدیر کلی بنیاد شهید گلستان:

محمد جهانی پس از ۲۰ سال تکیه بر مسند مدیر کلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان جای خودش را به علی اصغر فاضلی داد

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین، گرگان؛ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان ۲۰ سال بود که در صندلی ریاستش محمد جهانی را بدون تغییر و بی وقفه مشاهده می کرد.از عجایب این مدیرکل، حضور باثبات در دولت های اصلاحات، مهرورز و تدبیر و امید است که در نوع خود جالب به نظر می رسد.

امشب و در انتشار حکمی که از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شده بود بالاخره پس از ۲۰ سال محمد جهانی از ریاست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کنار گذاشته شد و به جای وی علی اصغر فاضلی به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

متن حکمی که شهیدی برای فاضلی امضا کرده است به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای علی اصغر فاضلی

با سلام

نظر به تعهد، شایستگی، تجارب ارزنده و علاقمندی شما به جامعه ایثارگری، جناب عالی را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان منصوب می‌نمایم.

بدون شک ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم آن‌ها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی، طلایه داران عرصه‌های دفاع مقدس و حامیان حاضر در همه صحنه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند.

خدمت به این عزیزان بنا به فرمایش حضرت امام راحل(ره) خدمت به نبی اکرم(ص) است و به فرموده مقام معظم رهبری تکریم شهیدان تکریم ایثار و اخلاص است، تکریم دل‌های نورانی و جانهای لبریز از صفا و نورانیت است.

امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید و در جهت تعالی مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و سرمایه‌های های سازمان، با رویکردی فرهنگی تلاش مضاعفی را برای خدمت به بهترین بندگان خدا در ابعاد مادی و معنوی، تبیین حق عظیم شهدا و ایثارگران، آکندن عطر شهادت در کل جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به کار گیرید.

توفیق جناب عالی را در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه ایزد متعال خواستارم .

سیدمحمدعلی شهیدی

گفتنی است در این حکم علی رغم تلاش های ۲۰ ساله محمد جهانی از زحمات وی تقدیر نشده است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


آنچه از "هلال حاصلخیز" نمی‌دانید؛

 

برای مهار نقش روسیه و انزوای ایران و محاصره چین دیگر هیچ راهی وجود ندارد به جز تسلط بر گذرگاه ورودی به منطقه هلال حاصلخیز؛ منطقه‌ای که براساس استراتژی روس‌ها شاه کلید مسکو به شمار می‌رود. اگر این منطقه سقوط کند، مسکو در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشهگروه بین‌الملل سپیدار خبر - تحولات ژئو استراتژیک و اقتصادی جهان و پیامدهای آن بر مشرق زمین عنوان پژوهشی است که ریاض عید تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در آن موقعیت منطقه هلال حاصل خیز در استراتژی‌های بین‌المللی و انعکاس درگیری این استراتژی‌ها بر هلال حاصلخیز را مطرح کرده است.

(منطقه "هلال حاصلخیز" نام بخش تاریخی از خاورمیانه است که نخستین بار از سوی جیمز هنری بریستد باستان شناس دانشگاه شیکاگو بر این بخش از جهان گذاشته شد. این منطقه از غرب به دریای مدیترانه، از شمال به شمال سوریه، از جنوب به شبه جزیره عربستان و از شرق و جنوب شرقی به خلیج فارس محدود می‌شود. این منطقه که امروزه کشورهای مصر، فلسطین اشغالی ، لبنان و نیز کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بخش‌هایی از اردن، سوریه، عراق، جنوب شرقی ترکیه، غرب و جنوب غربی ایران را دربرمی‌گیرد، با رودهای نیل، دجله، فرات و رود اردن سیراب می‌شود. جمعیت هلال حاصل خیز را امروزه نزدیک به ۱۲۰ میلیون یا دست کم یک ‌چهارم جمعیت کل خاور میانه تخمین می‌زنند .)

نویسنده در این پژوهش به نظریه اوراسیا (اتحاد بین اروپا و آسیا) به عنوان چالش اساسی استراتژی آمریکا با هدف ممانعت از ایجاد این اتحاد جهت تسریع در روند تجاوز به منطقه در بخش‌های مختلف آن شامل هلال حاصلخیز یا آفریقا یا سواحل اقیانوس آرام در آسیا پرداخته و در پنج موضوع مختلف نتایج خود را ارائه کرده است.

رویکرد عمومی دنیا در چارچوب درگیری‌های بین‌المللی برای تحمیل نظام چند قطبی در تقابل نظام تک‌قطبی به نمایندگی آمریکا  به سمت فراکسیون‌های فراقومیتی پیش رفته است. فراکسیون‌های فراقومیتی مفاهیم جدیدی برای تمامیت و امنیت کشورها ارائه کرده و محورهای متخاصم ملزم به هماهنگی با یکی از این محورها در جهت تأمین منافع خود هستند.

سقوط نظام سرمایه‌داری و ضعف قدرت آمریکا برای کنترل جهان فرصتی را برای کشورهای هلال حاصلخیز فراهم آورد تا انتفاضه را بر ضد توافق سایکس پیکو انجام دهند. درگیری‌های موجود در قرن 21 به نفع گروهی خواهد بود که بتواند تسلط بر منطقه هلال حاصلخیز را به دست آورد، چرا که علاوه بر منابع انرژی موجود در این منطقه جغرافیای سیاسی آن را نیز به نفع خود مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.


جنگ انرژی که در این منطقه در گرفته به سقوط برخی رژیم‌های عربی و حذف رویکردهای اخوانی و تکفیری و همچنین جریان موهوم پان عربیسم و نظام قومی عربی منجر شده است. به این ترتیب منطقه هلال حاصلخیز در محوریت سه پروژه قرار گرفتن است: اول پروژه یهودی صهیونیستی که با بخش رویکردهای وهابی و اخوان در خلیج فارس تلاقی پیدا کرده است. دوم پروژه اخوانی و ترکی که با ائتلاف چهارجانبه عربستان ، قطر ، امارات و کویت تلاقی دارد. سوم: پروژه ایرانی و محور مقاومت که شامل ائتلاف‌هایی گسترده شده از لبنان تا سوریه و عراق و یمن می‌شود، این پروژه حتی حمایت اجلاس همکاری های شانگهای را نیز جلب کرده است
، پروژه مذکور در منطقه هلال حاصلخیز بر اساس ائتلاف سیاسی و اقتصادی به همراه روسیه و چین وارد مبارزه با آمریکا شده است.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

بر اساس این گزارش محور مقاومت از تجربه نیروهای مردمی حامی ارتش ها، استفاده می‌کند، چرا که این تجربه تأثیرگذاری خود را به اثبات رسانده است. مقاومت می‌داند که یکی از اهداف پروژه صهیونیستی آمریکایی در منطقه ضربه زدن به دولت‌های غیرنظامی مستقر در منطقه هلال حاصلخیز است و تحولات سوریه نیز در همین راستا دنبال می‌شود. محور مقاومت می‌داند که موجودیت رژیم صهیونیستی بر پایه همین استراتژی غربی در منطقه قرار داده شده است تا بتواند بخش اساسی از مأموریت تحقق پروژه‌های غربی برای تجزیه منطقه و از بین بردن رویکردهای ملی آن را دنبال کند.

این پژوهش به بررسی جایگاه منطقه هلال حاصلخیز در سطح اوراسیا برای آمریکا پرداخته و به دیدگاه‌هایی که در زمینه اتحاد اروپا و آسیا به عنوان یک دیدگاه استراتژیک مطرح است و نظریات نیکلای زبیگمن گرفته تا زبیگنیو برژینسکی در کتاب صفحه بزرگ شطرنج در مورد اهمیت منطقه اوراسیا برای ایالات متحده آمریکا اشاره کرده است. 

نویسنده همچنین به تحولات بزرگ ژئواستراتژیک در جهان و اثر آن بر منطقه هلال حاصلخیز و سقوط دیوار برلین گرفته تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بروز آمریکا به عنوان قطب رویکرد تک قطبی جهان و همچنین تغییرات استراتژی دولت آمریکا در انتقال مرکز ثقل استراتژیک خود از خاورمیانه به منطقه پاسفیک را مورد توجه قرار داده است. طرحی که براساس آن اخوان  المسلمین و گروه‌های تکفیری به عنوان نمایندگان آمریکا در منطقه تعیین شدند. این رویکرد با رسیدن ولادیمیر پوتین به قدرت در روسیه در سال 2000 و بروز رویکرد اوراسیا به عنوان محور اساسی استراتژی بین‌المللی روسیه جدید مطرح شد.

آنچه از پیش چشم شما می گذرد متن کامل این گزارش راهبردی است:
پایان قرن گذشته میلادی و آغاز قرن جدید تحولات ژئواستراتژیک بزرگ و جهانی و حوادث مهمی را به وجود آورد که آثار و پیامدهای سیاسی مصیبت باری برای تمام جهان به صورت عام و مشرق‌زمین و هلال حاصلخیز به صورت خاص بر جای گذاشت. عبارت‌های هلال حاصلخیز یا کشورهای بین‌النهرین یا سوراقیا ( سوریه و عراق)‌یک مضمون دارند و منطقه ای از جغرافیای سیاسی هستند که به عنوان نقطه تلاقی سه قاره و محل اتصال مسیرهای متعدد دریایی و زمینی و هوایی بیشترین تأثیر را در ترسیم سیاست‌های دولت‌های استراتژیک ایفا می‌کنند.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق تداخل بین نیروهای زمینی و دریایی و هوایی به شمار رفته است و از دیدگاه ژنرال الکساندر دوسیفرسکی از دانشمندان علوم ژئو پلتیک منطقه‌ای بسیار حساس برای تعیین سرنوشت دنیا به شمار می‌رود. وی در این رابطه می‌گوید: این منطقه عربی منطقه‌ای است که قاره‌های آسیا و آفریقا و اروپا را به هم متصل می‌کند و کلید اصلی دفاع هوایی است و قاره آفریقا و اروپا به شمار می‌رود. منطقه مذکور منطقه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز در استراتژی‌های اوراسیایی آمریکا و روسیه به شمار رفته و از گذشته تاکنون محور درگیری‌های جهانی برای تسلط بر دنیا است. از آنجایی که ما در دوره جهانی‌سازی و انقلاب ارتباطات و اطلاعات قرار داریم و مسافت‌های و زمان‌ها کوتاه شده و دنیا به‌عنوان یک دهکده کوچک جهانی درآمده،‌ امید‌ها و منافذ مداخله خارجی در این مناطق نیز مهیا شده است. 

از آنجا که زمان کنونی زمان تشکیل فراکسیون‌های فرا قومیتی و محورهای منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید برای ترسیم نظام جدید جهانی است، مفاهیم جدیدی در زمینه تمامیت و امنیت پشتیبانی شده کشورها و همکاری‌های امنیتی مبتنی بر مبنای موازنه منافع بین متحدان مطرح شده که جایگزین امنیت استراتژیک کنونی در موازنه های قدرت شده است. از آنجا که اقتصاد نیز در عصر جهانی سازی، جهانی شده است، به عامل اصلی بروز جنگ‌های موجود در منطقه از گذشته تاکنون تبدیل شده است.

همچنین منطقه هلال حاصلخیز از آغاز قرن گذشته میلادی هدف درگیری‌های جهانی برای کسب انرژی بوده است، چرا که منابع خام انرژی گسترده‌ای در اختیار دارد. علاوه بر اینکه موقعیت ژئو پلتیک خاصی دارد که کسی که در این منطقه مسلط شود، به معنی تسلط بر تمام دنیا است.


بنابراین ما باید تحولات اقتصاد جهانی و تأثیرات آن بر دولت‌های مشرق‌زمین را در قالب سؤال‌های زیر بررسی کنیم: 
1- منطقه هلال حاصلخیز چه ویژگی‌هایی برای آمریکا و روسیه دارد که آمریکا آن را به عنوان عرصه‌ای جدید برای این رقابت در نظر گرفته است؟
2-  تحولات ژئواستراتژیک بزرگ جهانی و تأثیرات آن در منطقه هلال حاصلخیز چگونه است؟
3- پروژه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بزرگ رقابت ‌کننده در این منطقه چیست و نحوه تعامل یا تقابل با هر یک از این پروژه‌ها چگونه است؟‌

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

پاسخ سوال اول:
تأثیر ژئو پلتیک که این منطقه بر تصمیم‌سازی‌های دولت‌های بزرگ نظیر روسیه و آمریکا و اهمیت این منطقه در نظر دانشمندان علوم ژئو پلتیک و استراتژی روسیه و آمریکا باعث شده است که آمریکا آن را عنوان عرصه‌ای جدید برای درگیری‌های خود انتخاب کند. 

اهمیت منطقه هلال حاصلخیز که در مرکز و جنوب خشکی‌های اوراسیا قرار دارد را برای آمریکا تنها می‌توان از طریق بررسی دقیق خاستگاه‌های اساسی نظرات دانشمندان ژئو پلتیک آمریکایی متوجه شد که تأثیرات شدیدی در تصمیم‌سازی‌های رؤسای جمهور این کشور دارد. لذا در اینجا دیدگاه‌های سه نفر از مهم‌ترین متفکران استراتژیست را در این رابطه مورد بررسی قرار می‌دهیم:‌
اول: هالفورد مکندر جغرافیدان مشهور انگلیسی در سال 1904 که کتاب مشهور و تاریخی "محیط جغرافیایی تاریخ " را نگاشته است. این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها در موضوعات ژئو پلتیک در دنیا است. در این کتاب دیدگاه مشهور مکندر در مورد قلب زمین مطرح می‌شود. وی اولین کسی است که توجه همه را به اهمیت اوراسیا جلب کرده و این منطقه را خاستگاه جغرافیایی می‌داند و معتقد است کسی که بر این منطقه مسلط شود در تمامی جزایر جهان مسلط شده و کسی که بر جزایر جهان مسلط شود، بر تمامی جهان مسلط شده است. منظور مکندر از جزایر جهان سه قاره  آسیا و اروپا و آفریقا است.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

ناپلئون بناپارت در سفر به روسیه اهمیت این منطقه را قبل از مکندر متوجه شده بود. همچنین ویلیام دوم قیصر آلمان و هیتلر و موسیلینی نیز اهمیت این منطقه برای تسلط بر اروپا و جهان را متوجه شده بودند. نظریه مکندر با برخی نظریه‌های مطرح شده انگلیسی در مورد تسلط بر مسیرهای دریایی جهت تضمین تسلط بر جهان مطرح شد. تعارض فکری بین دو نظریه بر این اساس بود که به اعتقاد مکندرگروه‌هایی که بتوانند در منطقه اوراسیا مسلط شوند، امکان حمله به مستعمره نیروی دریایی را خواهند داشت.

اوراسیا منطقه‌ای بود که مرزهای غربی آن در شرق اروپا و مرزهای شرقی آن در آسیای میانه و قفقاز  بود. مکندر در تحلیل‌های خود از اروپا گرایی مفرط برخوردار بود، ‌ارزیابی‌های وی در مورد اهمیت جغرافیایی منطقه عربی به عرصه‌ای برای انتقاد از نظریات وی تبدیل شده بود و برخی ها این نظریات را گسترده تر کردند، اما بنا بر این واقعیت که ذخایر گسترده نفت و گاز در خاورمیانه بعد از وی کشف شد، دیگر هیچ قدرت بزرگی نمی‌توانست بدون در اختیار داشتن محیط امنیتی و استراتژیک منطقه ادعای تسلط بر دنیا را داشته باشد. 

دوم: دومین استراتژیست مورد نظر نیکلای اسپیکمن است که نظریه خود را در مورد اوراسیا یا هلال داخلی مطرح کرده و تسلط بر این منطقه را خاستگاهی برای تسلط بر تمام دنیا معرفی کرده است.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

سومین استراتژیست مطرح زبیگنیو برژنسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و استاد سیاست خارجی در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا و مشاور اعلام نشده و مؤثرترین نظریه‌پرداز دولت باراک اوباما است. وی در کتاب خود با عنوان عرصه بزرگ شطرنج که آن را در سال 1997 تالیف کرده، در مورد اهمیت گسترده منطقه اوراسیا برای آمریکا صحبت کرده است، منطقه‌ای که برای آمریکا حتی از خاورمیانه نیز مهم‌تر تلقی می‌شود. برژینسکی در نوشته‌های خود از تألیفات مکندر تأثیر پذیرفته و می‌گوید علم ژئو پلتیک از ابعاد منطقه‌ای به ابعاد جهانی رسیده است.

وی اهمیت فوق‌العاده برای منطقه و آسیا در چارچوب منافع جهانی آمریکا قائل است و معتقد است آمریکا به عنوان قدرتی که وابسته به این منطقه نیست، باید تسلط خود را در گوشه و کنار این منطقه بگستراند. بر اساس دیدگاه‌های وی دشمن احتمالی آمریکا در چارچوب رقابت‌های بین‌المللی نیز سعی خواهد داشت بر این منطقه تسلط داشته باشد. به این ترتیب آمریکا باید مانع از حضور و قدرت نمایی هر کدام از قدرت‌های جهانی نظیر روسیه و چین یا قدرت‌های در حال توسعه منطقه‌ای نظیر ایران و ترکیه در این منطقه شود. 

آمریکا از زمان جنگ سرد تسلط بر منطقه ای که از دیدگاه برژنسکی مهم ترین پل های بین قاره ای به شمار می‌رفته را در اختیار گرفته تا بتواند اتحاد جماهیر شوروی را مهار کرده و مانع از گسترش آن شود. در این چارچوب هلال حاصلخیز همچنان بزرگ‌ترین پل موجود از جنوب به سمت اوراسیا به شمار می‌رود. مداخله‌های آمریکا در خاورمیانه در طول جنگ سرد همگی با هدف مهار و انزوای اتحاد جماهیر شوروی از این منطقه صورت گرفته است. از جمله این مداخله ها شرکت در کودتای 28 مرداد برای سرنگونی دولت دموکراتیک و منتخب محمد مصدق در ایران در سال 1953 و کودتا بر ضد وحدت مصر و سوریه در سال 1961 و جنگ سال 1967 و دیگر تحولات منطقه‌ای بوده است.

مداخله‌های آمریکا در هلال حاصلخیز همچنان با این هدف دنبال می‌شود. تازه‌ترین سوال در این رابطه را می‌توان از پاسخ ژنرال چهار ستاره آمریکایی مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به سؤال سناتور باب کورکر برداشت کرد که در نشست سه ماه اخیر در کنگره آمریکا در زمینه اهداف این کشور در هجمه بر ضد سوریه، با صراحت نظامی خاص خود گفت: من نمی‌توانم در مورد اهدافی که به دنبال تحقق آن هستیم، به این سؤال پاسخ دهم. 

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشهصلح و امنیت از طریق جنگ
از اهداف مرحله‌ای آمریکا در پروژه سوریه می‌توان سه هدف اصلی را برشمرد:
1-    زمینه سازی برای تجاوز تا مرزهای روسیه.
2-    ایجاد شرایطی برای تضمین جنگ جهانی سوم.
3-    حفظ نظام ارزها و دلارهای نفتی .

بنابراین منطقه هلال حاصلخیز مانند گذشته در استراتژی آمریکا مهم‌ترین پل از سمت جنوب به سمت اوراسیا به شمار می‌رود. این موضوع برای روسیه به عنوان وسیع ترین کشور دنیا که بعد از انضمام شبه جزیره کریمه مساحت آن به حدود 18 میلیون کیلومتر مربع رسیده نیز به همین صورت است. مسکو معتقد است که دولت‌های همسایه منطقه خطوط اول دفاع از این کشور هستند و روسیه اجازه نمی‌دهد کسی بر آنها مسلط شود. به ‌این ‌ترتیب منطقه خاورمیانه در ابعاد کامل خود بر اساس پروژه اوراسیای روسیه اولویت امنیتی و استراتژیک و منطقه کلیدی به شمار می‌رود و دفاع از آنها و ممانعت از تسلط آمریکا بر آنها مانند دفاع از مسکو لازم است.

الکساندر دوگین رهبر اوراسیایی‌های جدید در روسیه و مؤلف کتاب مبانی ژئو پلتیک معتقد است که پروژه کامل اوراسیایی بین محورهای خشکی به رهبری روسیه، جهان عرب را یکی از سه کمربند اصلی خود می‌شمارد، دو کمربند امنیتی دیگر شامل اورو آفریقا و کمربند پاسفیک است که مسکو برای جلوگیری از سلطه‌طلبی قطب آمریکایی بر روی آنها حساب کرده است. خاورمیانه نقطه درگیری ژئو پلتیک روسیه و آمریکا بوده و پیروزی روسیه در این منطقه حتمی می‌باشد.

دوگین معتقد است که پروژه اوراسیایی در هلال حاصلخیز با دو مانع جدی مواجه است. مانع اول مضمون ایدئولوژیک پروژه عربی است. دوگین معتقد است این موضوع به خود عرب ها مربوط است. محور دوم در این زمینه رویکردهای افراط‌گرایی اسلامی در ایجاد دولت خلافت است که با وجود آن تحقق پروژه روسیه غیرممکن است. دوگین معتقد است که ولادیمیر پوتین فرستاده ای برای روسیه است تا رویای اوراسیایی این کشور را محقق کرده و عظمت روسیه بزرگ را بار دیگر زنده کند. بسیاری از تحلیلگران ژئو پلتیک و ژئواستراتژیک نیز معتقدند در صورتی که وحدت اوراسیا محقق شود، رویکردی وحشتناک برای آمریکا به وجود می‌آید. چرا که این منطقه نقته فروپاشی قدرت‌های بزرگ جهانی قبل از جنگ جهانی دوم برای تسلط بر دنیای سیاست و اقتصاد تا دنیای معاصر به شمار می رود.

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

پاسخ سؤال دوم:‌
در مورد تحولات ژئواستراتژیک و بزرگ جهانی و تأثیرات آن بر پروژه هلال حاصلخیز می‌توان به چند مورد اشاره کرد:
الف: سقوط دیوار برلین و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اواخر قرن گذشته میلادی منجر به ایجاد نوعی اختلال در توازن نظام دو قطبی جهان و از بین رفتن جایگاه امت اسلام و جنبش‌های آزادیبخش در درگیری موجودیتی با دشمن اشغالگر و جریان‌های استعماری شد. به این ترتیب نظام دو قطبی دنیا که بعد از جنگ دوم جهانی و در جریان جنگ سرد  پدید آمده بود، از بین رفت و عرصه جهانی برای آمریکا به عنوان تنها قدرت جائر حاکم بر سرنوشت جهان خالی شد.
 
ب: بروز پدیده آمریکا به عنوان رهبر نظام تک قطبی در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و روی کار آمدن نو محافظه‌کاران در این کشور، باعث شد رویای امپراتوری جهان و توسعه ائتلاف ناتو و فراگیر شدن آن در دولت‌های اروپای شرقی سابق،‌ در ذهن سردمداران آمریکایی زنده شود. از دیدگاه آنها این موضوع می‌توانست به مهار روسیه و انزوای این کشور و تجزیه و فروپاشی آن منجر شود.

آنها کلید اصلی بقای امپراتوری آمریکا و تسلط آن بر جهان را تسلط بر منابع نفت و انرژی و در اختیار داشتن سرنوشت ما و باقی ماندن بازارهای جهانی زیر سلطه دلار می‌دانستند و بر این اساس جنگ‌های پیش دستانه‌ای را با عنوان رویکردهای جدید این امپراتوری در پیش گرفتند. از آنجا که منطقه هلال حاصلخیز و دولت‌های حاشیه خلیج فارس بیش از 60% از ذخایر انرژی دنیا را در اختیار دارد،‌ این منطقه پیامدهای این رؤیاپردازی آمریکا را که ناشی از بروز جنگ ها و تخریب دولت‌ها و جوامع و اقتصاد این کشورها است، همچنان متحمل می‌شود.

ج: تغییر متوالی رویکردهای آمریکا در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما که در نتیجه شکست‌های این کشور در منطقه به وقوع پیوسته بود. این سیاست‌ها به این سرعت تغییر می‌کرد:
اول: تلاش برای مقابله با رشد روزافزون اقتصاد چین که براساس شاخص‌های صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا فراتر رفته و تولیدات اقتصادی آن در سال جاری به مبلغ 17.6 تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که آمریکا با تولیدات اقتصادی به میزان 17.4 تریلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت است. به این ترتیب آمریکا تصمیم گرفت از خاورمیانه عقب‌نشینی کرده و به سمت خاور دور و جنوب آسیا گرایش پیدا کند تا بتواند با اژدهای چینی که مشکلات اقتصادی و سیاسی برای آن ایجاد کرده،‌ مقابله کند. واشنگتن رویکردهای اخوانی و جریان‌های تکفیری را به عنوان نماینده منافع خود و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرد.

آمریکا بعد از شکست این گروه ها ارتش‌های تکفیری جهان را در منطقه بسیج کرده و رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس را با همکاری ترکیه و رژیم صهیونیستی  مسئول تأمین مالی و تسلیحاتی و جذب تروریست‌های مختلف کرد تا روند اجرای جنگ‌های نیابتی و تخریب منطقه هلال حاصلخیز و ایجاد خاورمیانه مبتنی بر رویکردهای فرقه ای را براساس طرح سایکس پیکو 2 دنبال کند. چرا که اهداف توافق سایکس پیکوی 1 برای تجزیه منطقه به رژیم‌های فرقه‌ای و مذهبی و ایجاد فتنه سنی و شیعه در منطقه برای از بین بردن وحدت و و مقابله با توسعه روزافزون ایران و روسیه و چین به پایان رسیده بود.  

منطقه‌ای که برای آمریکا از خاورمیانه هم مهم‌تر است/ شاه‌کلید تحولات دنیا کجاست؟ +نقشه
 

اوباما  خیلی زود و بعد از شکست گروه‌های تکفیری در براندازی دولت سوریه و تغییر عرصه درگیری‌های میدانی به دست دولت این کشور متوجه شد که خلأ موجود در خاورمیانه به سرعت به دست ایران و سوریه در حال پرشدن است، به همین علت به سرعت محاسبات خود را به هم زده و تصمیم گرفت این بار با توان نظامی خود برای اشغال منطقه‌ای به بهانه مبارزه با تروریسم به خاورمیانه باز گردد، به همین علت دستور انجام حمله به موصل و الانبار را به داعش داد، این موضوع را وسلی کلارک در گفت‌وگو با سی ان ان اذعان کرده و گفته است که  آمریکا  داعش را ایجاد کرد.

وی ابراز عقیده کرد که این بار هم هیچ چاره‌ای برای مهار نقش روسیه و انزوای ایران و محاصره چین جز در صورت تسلط بر گذرگاه ورودی به منطقه هلال حاصلخیز وجود ندارد، منطقه‌ای که براساس استراتژی روس‌ها شاه کلید مسکو به شمار می‌رود. اگر این منطقه سقوط کند، مسکو در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی ایران قدرت خود را از دست خواهد داد و عمق حیاتی عربی خود را از دست داده و نقش محور مقاومت به پایان خواهد رسید.  
 

دوم: مقابله با کسری تجاری و بدهی داخلی این کشور جهت خروج از بحران اقتصادی که در سال 2008 گریبانگیر آمریکا شده و همچنان بدون راه حل ادامه پیدا کرده است. کارتل‌های صنایع نظامی و تسلیحاتی آمریکا که از سوی نو محافظه‌کاران حمایت می‌شوند، به دولت این کشور توصیه کردند که برای خروج از بحران اقتصادی تنها دو راه حل در پیش دارد:
الف: تکیه بر صادرات نفت و گاز صخره ای به دنیا بعد از خودکفایی که آمریکا در پایان سال 2016 در این زمینه به دست خواهد آورد، البته این اقدام طولانی مدت خواهد بود.
ب: رویکرد دوم که نتایج فوری و تضمین ‌شده دارد، ایجاد جنگ در منطقه خاورمیانه بر اساس نظریه انتشار هرج‌ومرج ویرانگر و خلاق در این منطقه است.

منافع آمریکا از چنین جنگی شامل موارد زیر است:
-    تخریب منطقه و فرسایش آن، تزلزل در ایران و مجبور کردن آن به عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 و به فرسایش کشاندن و تحت پروژه احداث خط لوله گاز ایران به ساحل سوریه.
-    فرسایش روسیه جهت جلوگیری از استفاده این کشور از گاز دریای مدیترانه بعد از امضای قراردادهای انرژی با سوریه.
-    محاصره چین از طریق قطع راه ابریشم و خط آهن سریع‌السیری که شانگهای را به سواحل سوریه در دریای مدیترانه می‌رساند.
-    تحریک کارخانه‌های تولید سلاح و تجهیزات نظامی و به گردش درآوردن چرخه اقتصاد آمریکا و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور و کاهش سطح بیکاری. بعد از جنگ داعش در منطقه شاخص‌های اقتصادی آمریکا که اخیراً منتشر شده،‌ نشان می‌دهد که شرکت‌های تسلیحاتی طرف قرارداد با وزارت جنگ آمریکا در سه ماهه اول حمله داعش،‌ بهبود شرایط اقتصادی را شاهد بوده اند. به گونه‌ای که سهام شرکت لوکهید مارتین 9.3 درصد و شرکت‌های ریتون و نورث تروب گرامان 3.8 درصد و سهام شرکت جنرال دینامیک 4.3 درصد رشد داشته است. در شرایط کنونی خاورمیانه به بزرگ‌ترین بازار مصرفی تسلیحات آمریکا در سال جاری و سال گذشته تبدیل شده است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

 

دانلود آهنگ جدید حامد زمانی راز روشن با لینک مستقیم و کیفیت ۳۲۰

آهنگ :حامد زمانی ، ترانه :مهدی جهان دار ، تنظیم :مسعود جهانی

Download New Music Hamed Zamani secret Bright

 

دانلود آهنگ راز روشن حامد زمانی

دانلود آهنگ جدید حامد زمانی راز روشن

پخش آنلاین :

لینک های دانلود آهنگ :

دانلود آهنگ جدید حامد زمانی راز روشن با کیفیت 64

دانلود آهنگ جدید حامد زمانی راز روشن با کیفیت 128

دانلود آهنگ جدید حامد زمانی راز روشن با کیفیت 320

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


با ایجاد پروفایل غیر اخلاقی؛

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: دو دانشجوی زاهدانی که اقدام به ایجاد پروفایلی به نام استاد خود برای نشر اکاذیب در فضای مجازی تشکیل داده بودند، دستگیر شدند

به گزارش سپیدار خبر از معاونت اجتماعی استان، سرهنگ دوم کارآگاه سید محمد حسینی پور در این باره اظهار داشت: در پی وصول شکایت استاد دانشگاهی مبنی بر ایجاد پروفایلی توسط شخص و یا اشخاصی به نام وی در فضای مجازی، تحقیقات فنی و مهندسی در این زمینه آغاز شد.

وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد تعدادی دانشجو اقدام به ساخت این پروفیل کردند که این افراد با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان بیان کرد: دربازجوئی های به عمل آمده از این تعداد دانشجو مشخص شد آنان به دلیل سخت گیری های درسی از سوی استاد خود اقدام به ساخت پروفایل ضد اخلاقی به نام وی در فضای مجازی کردند.

وی با اشاره به این موضوع که هر عمل غیر اخلاقی در فضای مجازی قابل پیگیری است، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اینترنتی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


تکفیری های داعش با راه اندازی دادگاه های مد نظر خود ظاهرا به حل معضلات ساکنین سرزمین های تحت اشغال تکفیری ها می پردازد. تصاویر فوق که توسط هواداران داعش در توئیتر منتشر شده به بررسی اختلاف میان یک فرزند و والدینش رسیدگی می شود

315261_741 315264_681 315265_694 315267_344

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


ماجراهای خانواده آقای هاشمی
خانواده هاشمی رفسنجانی چندسالی است ادبیاتی خاص برای خانواده خود رقم زده اند ادبیاتی که ضدانقلاب خاطرخواه آن شده است.

به گزارش سپیدار خبر از رهیاب نیوز، بی شک خانواده آقای هاشمی طی سالهای اخیر به یکی از جنجالی ترین خانواده های کشور مبدل شده اند سابقه و مسئولیت های هاشمی موجب شده تا پسران و دختران و اقوام وی برای خود دفتر و دستکی راه بیاندازند و با تبعیت از اظهارات جنجالی پدر در سالهای گذشته ، حرف های عجیبی به زبان بیاورند تا آنجا که ادبیاتی خاص برای خانواده خود رقم زده اند ادبیاتی که ضدانقلاب ها خاطرخواه آن شده اند.

 
اظهارات جنجالی هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در سال ها و ماه های اخیر آن‌قدر زیاد بوده که کم‌کم اعتماد به مواضع هاشمی کاهش‌یافته و دیگر کمتر کسی روی حرف های آقای هاشمی حساب جدی باز می‌کند. 
 
در این گزارش به نمونه ای از اظهارات عجیب و غریب خانواده آقای هاشمی اشاره می کنیم:
 
پدر خانواده
 
* رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روحانیت در معرفی احمدی نژاد مقصر است گفت:‌ 8 سال دولت قبل مانند مرض هاری بود.
 
 
*هاشمی در یکی از مصاحبه‌های خود درباره برخی انقلابیون فعلی با توهین به روستایی ها می‌گوید: «بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.» 
 
*هاشمی رفسنجانی در گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی  در رابطه با امریکا گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟   
 
 
*وی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی به مسائل پایان جنگ پرداخت و با انتساب مواضع جدیدی به حضرت امام (ره) گفت: «امام(ره) دو ـ سه ماه بعد از پذیرش قطعنامه 598 گفتند جام زهر برای من شیرین شد.»
 

  

 
*هاشمی که نقل خواب ها و خاطراتش جنجال های زیادی برپا کرده است با نقل خاطره ای عجیب از همسر امام می گوید:«در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام(ره) سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»
 
*کلیپ های وداع پایانی و دیده بوسی پدر و پسر از جمله اقداماتی بود که این خانواده در راستای تطهیر فرزند خود انجام دادند تا حتی با وجود اثبات فساد اقتصادی مهدی هاشمی، اذهان عمومی را در دقایق پایانی منحرف کنند.
 
 
 
مادر خانواده
 
عفت مرعشی اگرچه نقش پر رنگی در نظام نداشته است اما با اظهارات خود سعی در زیر سوال بردن نظام دارد وی در چند سال اخیر،مطالب متنوعی علیه ارکان مختلف نظام، بخصوص قوه قضاییه داشته و نظام اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کرده‌ است.
 
پس از ماه ها تردید افکنی بنگاه های خبری اصلاح طلبان و رسانه ضد انقلاب در خصوص "سلامت انتخابات ریاست جمهوری سال 88″ عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی نخستین کسی بود که بلافاصله پس از آغاز رای گیری، از دروغ "تقلب” سخن گفت.
 
*همسر هاشمی رفسنجانی پس از حضور در پای صندوق رای در انتخابات سال 88 نیز خواهان آن شد مردم در صورت عدم پیروزی میرحسین موسوی به بهانه تقلب به خیابان ها بریزند.
 
وی در این باره گفته بود: «اگر تقلب شود از مردم می‌خواهم با حضور در خیابان‌ها واکنش نشان دهند. اما در صورتی که تقلب انجام نشود مطمئن هستم که میرحسین موسوی رای خواهد آورد».
 
اظهارات عفت مرعشی در روز رای گیری یعنی زمانی که هنوز هیچ واکنشی به نتایج انتخابات صورت نگرفته بود ، سبب شد تا برخی کارشناسان اظهار عقیده کنند خانواده هاشمی از وقایع سال 88 آگاهی داشته است.
 
*عفت مرعشی در اظهاراتی مشابه اظهارات سال 88، درسال92 مجددا سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سئوال برد و در حاشیه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزندش مهدی هاشمی ، در پاسخ به سئوالی درباره حضور همسرش در عرصه انتخابات گفت: حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود، انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای اینها کاری دارد که رای‌ها را عوض کنند.
 
*عفت مرعشی بازهم خبرساز شد و در اظهار نظر غیر منطقی دیگری به نظام اتهامات مجددی وارد کرد؛وی با توهین به قوه قضاییه اظهار داشت: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی. بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست”. 
 
 
همچنین آخرین اظهارنظر جنجالی وی مربوط به نامه‌ای است که به اسم ایشان در رسانه‌ها منتشر شد و حاوی نقدها و کنایه‌های زیادی به قوه قضاییه و در اعتراض به‌حکم مهدی هاشمی بود.
 
 
دایی خانواده
 
*حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که دایی خانواده است از این قافله عقب نمانده است وی  در گفتگویی با  خبرگزاری ایلنا در اظهاراتی توهین آمیز تصریح کرد: «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی با شرف نیست.»
 
*همچنین مرعشی در رابطه با فلسطین گفته است«ایرانیان سال‌هاست که احساسشان این است که ما بی‏خودی پول خودمان را در فلسطین هزینه می‌کنیم. اصلاً‌ ایرانیان با اعراب بیشتر از بقیه مشکل‌دارند »
 
 
این عضو فعال حزب کارگزاران در گفت‌وگو با نشریه "ذکر" وابسته به حزب مؤتلفه، در سال 86، با انکار وجود نظام سیاسی، اقتصادی و قضایی در اسلام اظهار داشت: «ما قائل به این که اسلام نظام اقتصادی دارد نیستیم. اسلام دین هدایت است، همان طور که نظام مهندسی ندارد نظام اقتصادی هم ندارد. نظام‌های سیاسی و اقتصادی همگی دستاورد‌ تجارب بشری است.» 
 
 
*حسین مرعشی همان مرد 54 ساله‌ای است که در سال 88 با شال سبز! به نفع میرحسین موسوی تبلیغات و مناظره می‌کرد و در روز انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بر روی وبلاگ شخصی خود مطلبی با این تیتر نوشت: «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است.»!
 
*وی در تاریخ 28 آبان 1391، در گفتگو با خبرگزاری فارس  گفت:«ما اصلاح‌طلبان را فتنه‌گران نمی‌دانیم. موسوی و کروبی فتنه گر نبودند بلکه فقط دو کاندیدا بودند که در انتخابات شرکت کردند؛ اگر فتنه‌گر بودند، محاکمه می‌شدند.»
 
 
دختر بزرگ خانواده
 
*فاطمه هاشمی دختر بزرگ اکبر هاشمی رفسنجانی است که او هم جنجالی کمتر از دیگر اعضای خانواده نداشته است وی می گوید: پروین احمدی‌نژاد آه در بساط نداشت اما ببینید الان چگونه دارد زندگی می‌کند!
 
 *وی ادعا کرده بود که "تمام دزدان و جاسوسان را در کشور ول و رها کرده اند و مشکل این ها شده فقط آقای هاشمی و خانواده شان. که آن هم می دانید چرا؟ چون با مردم همراه شدند و حاضر نشدند که از ظلم تبعیت کنند.”
*فاطمه هاشمی می گوید: مردم ما در ابتدای انقلاب شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر دادند ولی امروز مشاهده می‌کنیم این شعار که مردم با آن انقلاب کردند، دچار آسیب شده و زور و زر و تزویر جای آن را گرفته است.
*وی که گویا حس حسادتش نیز گل کرده است  در اظهاراتی گفته است: به نظر می‌رسد مملکت فقط برای لاریجانی‌هاست. 
 
 
فائزه بابا
 
*فائزه هاشمی  که ید طولایی در برگزاری تجمعات غیرقانونی علیه نظام دارد، گفت: در زمان شاه این شعبان بی مخ و دار و دستش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله ها و لات ها (البته نمی دونم کلمه لات برای این افراد مناسب هست یا نه؟) با مخالفان خودشون برخورد می کردند.
 
 وی ادامه داد: حالا هم متاسفانه همان ادبیات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش ها و این حرفها انجام میشه. آدم چی می تونه به این جریان بگه و چه انتظاری میتونه داشته باشه؟ با این تفاوت که شعبون بی مخ یه نفر بود با یه دسته اراذل اما اینها الان شبکه ای هستند و با تعداد زیاد در همه شهرها و گسترده عمل می کنند. چون من ابتدای سخنانم هم گفتم که این کارها همه سازماندهی شده هستند و خودسر نیستند. اختصاص به منم نداره، تو این چند سال با خیلی ها از همین برخوردها صورت گرفته. حمله به من استثنا نبوده، این جریان حاکم است که به اعتقاد من سازماندهی شده است و محکومیت آن هم فیلم است.
  
*فائزه هاشمی در رابطه با حکم مهدی هاشمی گفت‌وگویی با سایت کلمه یکی از سایت‌های ضدانقلاب انجام داد وی در این گفت وگو بدون در نظر گرفتن جرایم برادرش و با هدف زیر سوال بردن حکم قوه قضائیه گفت: «این فشارها و اتهامات واهی به خانواده هاشمی با هدف تخریب آقای هاشمی صورت می گیرد»
 
*فائزه هاشمی مدعی شد: «تمام این تلاشها و اقدامات برای این است که از حضور و تاثیر پدر در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس کم کنند تا این چهره های تاثیرگذار نتوانند در انتخابات نقش داشته باشند و انتخابات را مهندسی شده برگزار کنند».
 
*دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بار دیگر با متهم کردن دستگاه قضا اظهار داشت: «در هر حال برای این همه زنان و مردان بی گناه حکم زندان داده شد و رفتند زندان، و مهدی هم یکی از آنهاست. متاسفانه شرایطی شده که بچه های همه ملت در زندان هستند و بلایی است که خاص خانواده هاشمی نیست.»
 
*فائزه هاشمی در بخش دیگری از گفت و گویش با این رسانه ضدانقلاب به نقل از مادرش(عفت مرعشی) گفت: «مادرم دیروز جمله ای گفتند که "انقلاب از اوین شروع شد و زندان ها و فشارها و کسانی که در زندانها بودند عامل مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعا هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت.»
 
*دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با روزنامه شرق اظهار داشت: 35 سال از پیروزی انقلاب گذشته و اگر نتوانیم «سرخوردگی» کنونی زنان را مدیریت کنیم، در آینده با آسیب‌های اجتماعی و روانی فراوانی در زنان مواجه خواهیم شد !
 
 
مهدی بابا
 
مهدی هاشمی رفسنجانی که به جرم اختلاس، ارتشاء و جرائم امنیتی به ۲۵ سال حبس محکوم شده و در حال تحمل کیفر ۱۰ ساله خود است اکنون در یکی از اندرزگاه‌های زندان اوین نگهداری شده و با ۱۴ نفر دیگر هم‌بند است. 
 
*پیام فیسبوکی مهدی هاشمی از زندان؛هدف پرونده‌سازیهای علیه من جدایی دو یار دیرین انقلاب یعنی آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی بود!
 
"افرادی که به دنبال پرونده سازی برای اینجانب بودند تنها یک هدف را دنبال می کردند و آن هم جدایی دو یار دیرین انقلاب یعنی آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی بود که ناکام ماندند و خواهند ماند. آنها تصور می کردند پس از اجرای حکم به هدف خود می رسند درحالی که نزد افکار عمومی شکست تاریخی و تلخی خوردند؛ این شایعه سازی ها نیز توسط عوامل آنها انجام شده و از اعضای خانواده خواستم برای رسوایی این اقلیت، از وزارت محترم اطلاعات بخواهند تا پیگیری همه جانبه ای درباره نشانی اتاق های عملیات روانی این گروه داشته باشد." 

 

 
*مهدی هاشمی در سال 88 در گفت و گو با نیک آهنگ کوثر به وی می گوید: «این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و آقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید. همان دوم خرداد که (اصلاح طلب ها) به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم. ما می توانستیم اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم، استراتژی ما از روز اول همین بوده است.... هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد... اطلاعاتی ها در هر گروه (ضد انقلاب) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن!
 
 اپوزیسیون شده 300 گروه! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست... ما داریم رو بازی می کنیم، من با بی بی سی و اینها نمی توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است. حرف هایی که ماها می زنیم حرف هایی که بابای من زد، از همه حرف های آقایون (اصلاح طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند... دعوای من با بابا این است که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها... کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماهاست و نظام هم می داند...من با بی بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی بی سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی توانند با من ارتباط داشته باشند.
 
بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. این که من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف های شما را قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد».
 
 

به نظر می رسد راز اظهارات شاذ خانواده آقای هاشمی این باشد که خود را صاحب انقلاب می دانند برای همین فقط  یک فراز  از سخنان حضرت امام کافی است تا بنای این فکر غلط از اساس زده شود در صحیفه نور ج 8 صفحه 57 آمده است:ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی. خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‌اش را ببرم! [گریه و ابراز احساسات شدید جمعیت و شعار درود بر خمینی‌

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


ستاوردهای دفاع مقدس/1

 

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه یگان‌های مختلف نیروهای مسلح خراسان جنوبی با حضور مسئولان استانی در جوار پارک شهدای گمنام بیرجند آغاز شد

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه یگان‌های مختلف نیروهای مسلح خراسان جنوبی با حضور مسئولان استانی در جوار پارک شهدای گمنام بیرجند آغاز شد.

در این مراسم گردان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی خراسان جنوبی، سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

عکس از: محمدرضا رحمانی

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

مراسم بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در در هنرستان حرفه‌ای ام‌البنین (س) بیرجند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد

 

به گزارش سپیدار خبر از کاسپین – شرق؛ مراسم بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در در هنرستان حرفه‌ای ام‌البنین (س) بیرجند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی  برگزار شد.

 

عکاس: محمدرضا رحمانی

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب